شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
نقد منابع اطلاعاتی

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

نقد علمی 

در نگارش علمی، نقد، سنجشی روش‌مند و مبتنی بر مبانی تحلیل و بررسی مدون و سازمان‌یافته است که سبب افزایش اثربخشی و سودمندی آن می‌شود. این مفهوم در حوزه‌ی موضوعی نقد علمی دارای اهمیت بالایی است و از همین رو ضرورت دارد تا در نگارش نقد روش‌مند به ساختارهای اساسی متن توجه کرد و هسته‌های موضوعی را در آن مشخص ساخت.
برای انجام نقد باید در متن به دنبال چارچوب گسترده‌تری بگردیم و ببینیم ایده اصلی موضوع اساسی چگونه پرداخته می‌شود. این راه کاری است که می‌توان با تکیه بر آن، نقد مناسب‌تری ارائه داد و از جنبه‌های مختلف به بررسی متن اهتمام ورزید. در واقع، ایجاد قالب اطلاعاتی برای سنجش موضوع کلان بحث در یک متن علمی، یکی از اقدامات عمده و اصلی محسوب شده که بهتر است با بررسی آراء مختلف در این زمینه همراه باشد. زیرا با بررسی بهتر برخی از تحلیل‌ها، شرایط مناسب‌تری برای نقد علمی و مدون فراهم می‌شود.

صفحه 142/ نقد منابع اطلاعاتی/ فریبرز درودی/ انتشارات خانه کتاب/ چاپ اول/ سال 1391/ 216 صفحه/ 5500 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها