دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
ارائه راهکارهایی ساده برای درمان کمردرد در یک کتاب

«چگونه کمر درد خود را درمان کنیم» عنوان اثری است که چاپ پنجم آن به تازگی منتشر شده و در آن مهمترین نکات لازم برای پیشگیری و درمان کمر درد بیان شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟» از 6 فصل تشکیل شده و ساختمان و عملکرد ستون فقرات، راه رفتن و سلامتی، آمادگی جسمانی و پیاده‌روی، سلامت ستون فقرات و کارهای روزمره زندگی، روش‌های درمان دردهای ستون فقرات و ورزش‌های قابل‌توصیه در دردهای ستون فقرات عناوین بخش‌های مختلف این کتاب هستند. در پایان نیز ضمیمه‌ای درباره حرکات ورزشی در دوران حاملگی و بعد از زایمان ارایه شده است.

دکتر بیژن فروغ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهمترین تفاوت این کتاب را با سایر آثار منتشر شده در ایران، کم‌حجم بودن، بررسی منطقی کمردرد و راهنمایی‌های ساده و قابل اجرا در درمان کمر درد دانست و گفت: همه افراد جامعه مخاطبان این کتاب هستند و به کارگیری مطالب ارایه شده در این اثر می‌تواند در پیشگیری از دردهای ستون فقرات و درمان آن بسیار موثر باشد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درباره موضوعات محوری بررسی شده در کتاب گفت: کمر درد، نحوه درمان کمر درد، ورزش‌های ساده در درمان کمر درد، پیاده‌روی و تغذیه به زبان ساده موضوعات محوری مطرح شده در کتابند که برای درک بهتر مطالب تصاویر متعددی نیز به آن افزوده شده است.

وی سادگی و قابل اجرا بودن قوانین مطرح شده را از ویژگی‌های مثبت کتاب معرفی کرد و ادامه داد: روش‌های مختلفی برای درمان دردهای مرتبط با کمر وجود دارد که بسیاری از آن‌ها زمان‌بر و پرهزینه‌اند و این در حالی است که درصد بالایی از افراد جامعه سالانه دردهای مختلفی را در نواحی مختلف ستون فقرات تجربه می‌کنند.

دکتر فروغ مطالب این کتاب را برگرفته از منابع مختلف علمی دانست و گفت: رعایت دستورات ساده این کتاب به مخاطب کمک می‌کند در مرحله نخست از کمر درد پیشگیری کنند و اگر دچار درد کمر شد بتواند به درمان آن بپردازد.

«چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟» اثر بیژن فروغ در چهار چاپ پیشین خود در مجموع بیش از 10 هزار نسخه توزیع شده و چاپ پنجم آن نیز با شمارگان سه هزار نسخه به چاپ رسیده است. انتشارات طبیب و تیمورزاده این کتاب 70 صفحه‌ای را به بهای دو هزار و 450 تومان روانه بازار کرده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها