سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
«دایرةالمعارف عکاسی» منتشر می‌شود

اسماعیل عباسی، مترجم و مدرس عکاسی از انتشار «دایرةالمعارف عکاسی» خبر داد. عباسی این اثر را حاوی توضیحات تمام موضوعات و واژه‌های مرتبط با عکاسی دانست و گفت: در این کتاب برای هر مدخلی نیز یک عکس رنگی منتشر شده است.-

عباسی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره پیشینه «دایرةالمعارف عکاسی» گفت: در سال 1366 کتابی با عنوان «فرهنگ عکاسی» در انتشارات سروش منتشر کردم. این کتاب به معنای مفهومی واژه، یک «فرهنگ» بود و اطلاعات دایرةالمعارفی به عنوان مثال نام و بیوگرافی عکاسان مشهور و سبک‌های عکاسی در آن وجود نداشت. 

وی افزود: این فرهنگ نیاز به یک بازنگری و انتشار مجدد داشت. این دایرةالمعارف نیز در اصل همان فرهنگ با اضافات است. بخش عکاسی دیجیتال که در زمان انتشار «فرهنگ عکاسی» وجود نداشت، اکنون به این دایرةالمعارف اضافه شده است. همچنین نام عکاسان و بیوگرافی آن‌ها و شاخه‌های مختلف عکاسی نیز در این کتاب آمده است. 

عباسی در پایان با اشاره به مهم‌ترین تفاوت این دایرةالمعارف با کتاب «فرهنگ عکاسی» گفت: در این «دایرةالمعارف» برای هر مدخلی یک عکس نیز وجود خواهد داشت و این مهم‌ترین و اساسی‌ترین تفاوت این کتاب با «فرهنگ عکاسی» است. «دایرةالمعارف عکاسی» با چیزی در حدود 800 صفحه در قطع رحلی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. 

اسماعیل عباسی، عکاس، منتقد و مدرس عکاسی و از مترجمان پرکار این حوزه است. از ترجمه‌های منتشر شده او می‌توان به؛ «چگونه عکس ببینیم»، «چگونه عکس بگیریم»، «زبان عکس»، «فتوژورنالیسم»، «کار با دوربین عکاسی» و «نقد عکس» اشاره کرد. 

«فرهنگ عکاسی»، «بیست سال تئاتر کودک» و «گنجینه موزه عکاسخانه شهر» از تالیفات منتشر شده عباسی‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط