سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
قم و خراسان شمالي ميزبان جشنواره‌های قرآني دهه فجر مي‌شوند

جشنواره‌های ملی «شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم» و «تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی آیات» از مجموعه جشنواره‌های بین المللی قرآنی «آیات» است در دو استان قم و خراسان شمالی برگزار می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اطلاع‌رسانی جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی آیات، جشنواره «شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم» با هدف شناسایی و معرفی شیوه‌های نوین آموزشی و دست‌یابی به الگوی حسنه رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در آموزش قرآن، با میزبانی استان قم برگزار می‌شود.

نخستين جشنواره ملی شيوه‌های نوين آموزش قرآن كريم در دو بخش معرفی شیوه‌های نوین آموزشی (ویژه صاحبان و مبتکران شیوه‌های نوین آموزشی) و مقالات برتر برگزار خواهد شد.

بخش نخست این جشنواره در حوزه‌ها و رشته‌های آموزشی «قرائت» که شامل رشته‌های روخوانی، تجوید، ترتیل و تحقیق (صوت و لحن)،«حفظ» در رشته‌های ترتیبی و موضوعی، «مفاهیم» شامل رشته‌های ترجمه لغات، درک مفهوم عبارات و تدبّر، می‌شود که در سه سطح آموزشی مقدماتی، متوسطه، تخصصی و بر اساس نوع مخاطبان در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال اجرا خواهد شد.

مهلت ثبت نام و ارسال فرم معرفی شیوه و فیلم اجرای شیوه تا 25 دی ماه امسال است. داوری اولیه تا 5 بهمن ماه و برگزاری مراسم اختتامیه در روزهای 11 و 12 بهمن ماه امسال انجام خواهد شد.

همچنین بخش دوم فراخوان مقاله در دو محور موضوعی «سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خصوص آموزش قرآن» و «اصول و مبانی علمی آموزش قرآن کریم بر اساس مبانی تکنولوژی آموزشی» است.

آسیب‌شناسی درباره شیوه‌های آموزش قرآن با توجه به لزوم بازنگری جدی با هدف دستیابی به بهترین و موثرترین شیوه آموزشی و دستیابی به اسلوب و الگوی هماهنگ آموزشی در هر یک از حوزه‌های آموزش قرآن کریم برای استفاده در نظام کشوری آموزش قرآن شکل می‌گیرد.

هچنین استان خراسان شمالی میزبان جشنواره «تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی آیات» است. این جشنواره با موضوعات متنوعی چون تاثیر قرآن کریم در آیین‌ها و آداب و رسوم اقوام، شناخت آیین‌ها، آداب و رسوم متاثر از قرآن کریم، تاثیر قرآن کریم در ادبیات عامه (ضرب المثل‌ها، اشعار، داستان‌ها، باورها و حکایات)، تاثیر قرآن کریم در مراسمات بومی و محلی در حال برگزاری است.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره «تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی آیات» یکشنبه (8 بهمن) در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. 

معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی جشنواره‌هاي بین المللی قرآنی «آیات» را در دهه فجر و همزمان در 22 استان و 22 کشور جهان، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌کند. علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام، ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.quranfestival.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط