سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
انتشار کتاب سرآشپز مجموعه تلویزیونی «آشپزباشی»

حمیدرضا رنجبر، سرآشپز مجموعه تلويزيوني «آشپزباشي» دستورالعمل‌های آشپزی ایرانی و آشپزی ملل را برای افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای علاقه‌مند به آشپزی در کتابی جمع‌آوری کرده است.-

مدیر مسوول انتشارات سعید نوین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر عنوان کرد: هنوز نام اصلی این اثر که تصاویر کاملی از مواد غذایی را دربردارد، نهایی نشده است.

علیرضا دانایی ویژگی اصلی این کتاب آشپزی را استفاده از تصاویر به همراه دستورالعمل‌های غذایی دانست و توضیح داد: این کتاب برخلاف آثاری که تصاویر خود را از فضای اینترنت یا غذاهای مشابه می‌گیرند، عکس‌هایی را ارایه می‌دهد که مختص همان غذا و به دست آمده از کلاس‌های آموزشی حمیدرضا رنجبرند.

دانایی با اشاره به این که این کتاب انواع دستورهای غذایی اعم از خورش‌های ایرانی، دسرها، نوشیدنی‌ها، کیک‌ها، بستنی‌ها و غذاهای سایر ملل را نیز دربردارد، گفت: یکی از ویژگی‌های این کتاب ارایه دست کم چند دستور غذایی برای هر عنوان است، به عنوان نمونه در بخش املت‌ها حداقل دستور طبخ چند املت متفاوت دیده می‌شود.

مدیر مسوول انتشارات سعید نوین از این اثر به عنوان نسخه مکتوبی از تجارب حمیدرضا رنجبر، مربی آشپزی در فضای کلاس‌های آموزشی، تجارب تلویزیونی و کاری او در عرصه‌های گوناگون یاد کرد و توضیح داد: این سرآشپز نکات ویژه‌ای را درباره آشپزی و مسایل خانه‌داری پس از مقدمه کتاب نوشته که همگی بومی و بر اساس دستاوردهای حرفه‌ای اوست و از کتاب‌ها یا مقالات غیر ایرانی استفاده نکرده است. 

انتشارات سعید نوین تصمیم دارد کتاب آشپزی حمیدرضا رنجبر را در حجمی بیش از 500 صفحه به شکل تمام رنگی برای ارایه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و روانه بازار نشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها