دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
مشاركت ناشران کوچک شهرستانی به صورت تعاونی در نمایشگاه استانی

مدیر انتشارات «جهانی» شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی گفت: بهتر است ناشران استان‌های محروم که تعداد کتاب کمی چاپ می‌کنند، در قالب تعاونی ناشران استانی در نمایشگاه استانی کتاب شرکت کنند.-

 علی‌محمد جهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌‌که ناشران کوچک استان‌‌های محروم برای دیده شدن کتاب‌هایشان در نمایشگاه استانی کتاب بهتر است با تشکیل تعاونی ناشران استانی در نمایشگاه‌های استانی شرکت کنند، اظهار کرد: ناشران کوچک شهرستانی از این طریق می‌توانند هم کتاب‌های خویش را عرضه کنند و  هم امکان حضور مستمر در نمایشگاه‌های بزرگ سراسری استان را پیدا کنند. 

مدیر انتشارات جهانی شهرستان بجنورد که تاکنون به دلیل حجم کم تولید کتاب‌‌ نتوانسته است در نمایشگاه استانی کتاب شرکت کند، عنوان کرد: با وجود حس رقابت در میان ناشران استانی برای فروش کتاب در نمایشگاه کتاب سراسری، فقط ناشران بزرگ با شرکت مستقل، حضور موفقی خواهند داشت.

 جهانی با اشاره به مشکلی به نام فعالیت چاپخانه‌‌های غیرحرفه‌ای و نبودن امکان انتشار کتاب‌ در این استان گفت: متاسفانه سه چاپخانه در تمامی این شهرستان وجود دارند که امکان چاپ کتاب حرفه‌ای را ندارند، زیرا دارای بخش‌های حرفه‌ای در حوزه چاپ کتاب مانند بخش‌های لیتوگرافی و صحافی حرفه‌ای نیستند. 

وی با بیان این‌که مولفان دانشگاهی در حوزه چاپ کتاب به تسهیلات بیشتری نیاز دارند، اظهار کرد: انتشار کتاب‌‌های دانشگاهی نیازمند اعتبار و کمک بخش دولتی است تا ناشران و مولفان این حوزه نیز بتوانند در استان‌های محروم عرض اندام کنند. این نیاز مالی برای انتشار کتاب به مولفان و ناشران شهرستانی به ویژه در استان‌های محروم به دلیل علمی بودن این حوزه، بیش از سایر حوزه‌ها احساس می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط