یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
سازماندهی بخش کودک و نوجوان کتابخانه امام خمینی(ره) اسفراین

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی از ساماندهی بخش کودک و نوجوان کتابخانه امام خمینی(ره) این شهرستان خبر داد.-

قاسم ابراهیمی زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: بر اساس آیین‌نامه ابلاغی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر اختصاص فضای جداگانه به بخش کودک و نوجوان و همچنین تجهیز امکانات این بخش، اقدامات ابتدایی برای تقسیم این فضا و تجهیز آن از دو ماه پیش آغاز شد و اکنون مراحل پایانی این ساماندهی طی می‌شود و کودکان اسفراینی اکنون از امکانات این بخش استفاده می‌کنند.

وی افزود: بخش کودک و نوجوان این کتابخانه با 35 متر‌مربع فضا دارای هفت قفسه کتاب است. این بخش همچنین دو هزار و 200 نسخه و هزار و 870 عنوان کتاب دارد و 510 نفر از کودکان و نوجوانان عضو این کتابخانه‌اند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسفراین با اشاره به طبقه‌بندی سنی کتاب‌‌ها کودک ونوجوان براساس آیین نامه ابلاغی جدید که از دو ماه پیش اعلام شد، عنوان کرد: بخش کودک و نوجوان این کتابخانه دارای فضایی جداگانه و برچسب ویژه طبقه‌بندی سنی برای کتاب‌های این گروه سنی است. به عنوان مثال، بخش «الف» ویژه کتاب‌های پیش دبستانی، بخش «ب» برای پایه اول و دوم ابتدایی، بخش «ج» شامل چهارم و پنجم ابتدایی و بخش «د» مخصوص نوجوانان است و مزیت این طبقه‌بندی راهنمایی آسان‌تر مراجعه کننده و تسهیل کار کتابداران است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اسفراین همچنین از پیگیری احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: احداث این کتابخانه حاصل مصوبه‌ دور دوم سفرهای ریاست جمهوری و اعتبار نخستین آن 160 میلیون تومان است.

زمانی افزود: مشکل پیشرفت نداشتن احداث این کتابخانه، پیدا نکردن زمین بود اما با اقدامات صورت گرفته، قرار است خیری از شهرستان اسفراین زمینی را با کاربری تجاری که اکنون باغ است، در اختیار اداره کتابخانه‌های شهرستان قرار دهد. 

وی درباره تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان نیز گفت: مراحل مقدماتی برای تشکیل این انجمن صورت گرفته، اما هنوز ثبت رسمی نشده است و ما پیگیر تشکیل این انجمن‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط