سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
بویین‌زهرایی‌ها در مسابقه پیامکی کتابخانه‌ها شرکت می‌کنند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین‌زهرا در استان قزوین گفت: محتوای مسابقه پیامکی این اداره دربرگیرنده مضامین عاشورایی، زندگینامه و شخصیت امام حسین(ع) و رویدادهای بزرگ و تاریخی ماه محرم است و تمامی بویین‌زهرایی‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.-

علی بالایی پاکدهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌اظهار کرد: سوالات این مسابقه از آموزه‌های دینی، کتاب‌های پرمحتوا و منابع عاشورایی طراحی شده‌اند. سامانه این مسابقه از ابتدای آبا‌ن‌ماه امسال در شهرستان بویین‌زهرا راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که می‌کوشیم مسابقه پیامکی همواره در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی انجام شود، ادامه داد: از برگزیدگان این مسابقات به طور ماهانه تجلیل می‌شود. جوایز برگزیدگان این مسابقه نقدی و فرهنگی است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین‌زهرا همچنین از راه‌اندازی نخستین وبلاگ کتابخانه «صاحب‌الزمان(ع)» بیان کرد: مدتی است وبلاگ این کتابخانه با نشانی اینترنتی Buinpl.blogfa.com به طور آزمایشی فعال شده است. درصددیم در این وبلاگ به موضوعات مختلفی نظیر معرفی مشاهیر، مفاخر و اعضای کتابخانه، اجرای مسابقات کتابخانه‌ای، تبیلغات کتابخانه‌ها و درج مقالات اعضای کتابخانه‌ها بپردازیم.

وی درباره برگزاری کارگاه آموزشی برای تمامی کارکنان شبکه بهداشت بویین‌زهرا عنوان کرد: در هفته کتاب کارگاه آموزشی را برای تمامی کارکنان شبکه بهداشت این شهرستان برگزار کردیم که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد. در پایان این کارگاه تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان به عضویت در کتابخانه‌های عمومی بویین‌زهرا درآمدند.

بالایی پاکدهی افزود: در این کارگاه مباحثی درباره نحوه استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال، مرجع‌شناسی و آشنایی با رده‌بندی‌ها در کتابخانه‌‌ها تدریس شد.

وی گفت: همچنین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین‌زهرا در مراسم تجلیل از خادمان کتاب به مناسبت هفته کتاب از «کیانا خیری» یک ساله به عنوان خردسال‌ترین عضو و «علی نصرالهی» 56 ساله به‌ عنوان مسن‌ترین عضو تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط