پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کتابخانه‌های برتر استان اردبیل انتخاب شدند

به گفته رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل در بازدید روزهای گذشته مسوولان و کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های استان اردبیل، سه باب کتابخانه‌ در اردبیل و یک باب کتابخانه در شهرستان بیله‌سوار بیشترین نمره را به‌ عنوان برترین کتابخانه‌های استان اردبیل کسب کردند.-

شهریار منیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه‌های «مرکزی اردبیل» و «شهید مطهری» توانستند نمره 93 از 100 را کسب کنند و کتابخانه شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی نمره 86 را به‌دست آورد، همچنین کتابخانه «الغدیر» شهرستان بیله‌سوار در رتبه سوم کتابخانه‌های برتر استان اردبیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به برگزیده شدن کتابخانه‌های برتر استان اردبیل در نظر داریم برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کنیم تا ضمن حفظ موقعیت فعلی کتابخانه‌ها، نقاط ضعف آن‌ها برطرف شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل بیان کرد: اکنون کتابخانه‌های این شهرستان از جنبه‌های ساختاری و فیزیکی در شرایطی مطلوب قرار دارند، بنابر این، نسبت به تقویت، فعال‌سازی و جذب اعضای بخش کودک و نوجوان که از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور به ‌شمار می‌آیند، تلاش می‌کنیم.

وی افزود: اجرای مسابقات فرهنگی و فعالیت‌های هنری و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این اداره محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به‌ کتابخانه‌ مرکزی اردبیل، گفت: کتابخانه‌های استاندارد باید دارای معیارهای خاص و استاندارد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشند. اینک در سطح کشور حدود شش باب کتابخانه استاندارد وجود دارد.

منیر درباره کتابخانه مرکزی و استاندارد اردبیل عنوان کرد: این کتابخانه از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون دارای 45 هزار عنوان کتاب و حدود پنج هزار عضو فعال است. کتابخانه مرکزی اردبیل برای گسترش فعالیت و افزایش تعداد اعضای خود به اعتباری حدود پنج میلیارد ريال نیاز دارد.

وی افزود: اکنون آمفی‌تئاتر این کتابخانه نیمه ساخته باقی مانده است زیرا مراحل احداث این کتابخانه زمان زیادی به طول انجامید اما سرعت آن را افتتاح کردند.
 
به گفته منیر، با تخصیص اعتبار برای تکمیل این مکان فرهنگی می‌توان منبع درآمدی برای کتابخانه مرکزی ایجاد کرد و کوشید تا تعداد اعضای آن را افزود و اعتباری که امسال برای کتابخانه‌های این شهرستان در نظر گرفته شده است بیشتر به کتابخانه‌های روستایی تعلق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط