سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
برپايي یادمان طاهره صفارزاده با عنوان «رهگذر مهتاب»

یادمان چهارمین سالگرد درگذشت طاهره صفارزاده در نشستی با عنوان «رهگذر مهتاب» چهارشنبه (سه آبان) با حضور رضا حمیدی، مشاور وزیر ارشاد از سوی دفتر شعر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این مراسم علاوه بر حضور رضا حمیدی، مشاور وزیر ارشاد، جمعی از شاعران و نویسندگان چون سیدعلی موسوی گرمارودی، مهدیه الهی قمشه‌ای، غزل تاجبخش، علی محمد مودب و حجت الاسلام محمود دعایی حضور دارند. 

این مراسم با حضور خانواده صفارزاده برگزار می‌شود و علاوه بر سخنرانی، برخی از شاعران به شعرخوانی می‌پردزاند.

صفارزاده 27 آبان 1315 در سیرجان استان کرمان متولد شد و پس از کسب مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت. او در سال 1371 به عنوان استاد نمونه شناخته شد و در سال 1380 پس از انتشار ترجمه قرآن به انگلیسی و فارسی، عنوان «خادم‌القرآن» را کسب کرد.

او در سال 2005 از سوی انجمن نویسندگان آفریقایی و آسیایی در مصر، به‌ عنوان برترین زن مسلمان سال برگزیده شد.

صفارزاده در چهارم آبان سال 1387 درگذشت. علاوه بر مقالات و مصاحبه‌های علمی و اجتماعی، یک مجموعه داستان، 12 مجموعه شعر، پنج گزیده اشعار و 13 اثر ترجمه یا درباره نقد ترجمه در زمینه‌های ادبیات‌، علوم قرآنی، حدیث و علوم حدیث از او به یادگار مانده است. همچنین گزیده سروده‌های این شاعر به زبان‌های گوناگون ترجمه شده‌اند.

«رهگذر مهتاب»، «چتر سرخ»، «طنین در دلتا»، «سد و بازوان»، «سفر پنجم»، «حرکت و دیروز»، «بیعت با بیداری»، «مردان منحنی» و «دیدار با صبح» عنوان برخی از آثار منتشر شده صفارزاده هستند.

مراسم یادبود «رهگذر مهتاب»، چهارشنبه (سه آبان) از ساعت 14 در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط