یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
‌اتحادیه صنف کاغذ مقصر اصلی قیمت بالای اين كالاست

مدیر انتشارات «کلام حق» شهرستان الیگودرز در استان لرستان معتقد است، دلیل اصلی افزایش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر اتحادیه صنف کاغذ فروشان است.-

غلامرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: با وجود تلاش‌هایی که در زمینه نشر الکترونیک شده است، هر لحظه مصرف کاغذ بیشتر می‌شود. از زمانی که توزیع و گرداندن بازار کاغذ به دست اتحادیه افتاده، وضعيت این کالا به شدت شلوغ و بغرنج شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد زمانی که بازار کاغذ در دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، دسترسی بهتری به آن داشتیم، اما الان هر کس یه نوایی می‌خواند و یه سازی می‌زند که باعث به هم ریختگی بازار کاغذ شده است. 

طاهری اظهار کرد: حذف تعرفه گمرکی کاغذ که به تازگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد نیز تا حدود 20 درصد می‌تواند بر کاهش قیمت کاغذ موثر باشد و معتقدم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از این‌ها باید به این عرصه وارد شود.

طاهری به دو کتاب جدید که از سوی این موسسه انتشاراتی در دست چاپ است،، اشاره کرد و افزود: کتاب‌ «صحیفه سجادیه» در قالب نظم، سروده سمیه احمدی با شمارگان سه هزار نسخه و 220 صفحه، به همراه «نغمه‌های رضوی» نوشته همین مولف با شمارگان پنج هزار نسخه و 150 صفحه، در هفته‌های آتی به بازار نشر می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط