دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
شرح چگونگی ساماندهی اطلاعات در کتاب «جمع‌آوری و پردازش اطلاعات»

«جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در روابط عمومی» عنوان کتابی است نوشته علیرضا محمودی که به مسایل مربوط به بازیابی اطلاعات در رشته روابط عمومی به ویژه روش‌های بهینه جست‌وجو می‌پردازد.-

دکتر علیرضا محمودی، مولف کتاب «جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در روابط عمومی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این کتاب که از آن به عنوان یک اثر تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی یاد می‌شود به مسایلی همچون چگونگی ساماندهی اطلاعات، روش‌های جست‌وجوی پردازش و بازیابی اطلاعات می‌پردازد. 

وی افزود: این کتاب شامل 9 فصل است که به موضوعاتی نظیر روابط عمومی در اطلاعات، نیازهای اطلاعاتی و مخاطب‌پژوهی، شناخت منابع اطلاعاتی، شیوه‌های فن‌آوری اطلاعات، حفاظت و نگهداری اطلاعات و راهبردهای جست‌وجو اشاره می‌کند. 

مدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران نیاز مبرم به داشتن منبع کارآمد در حوزه گردآوری اطلاعات در رشته روابط عمومی را از اهداف نشر این کتاب عنوان کرد و گفت: با توجه به گسترش ارتباطات در جوامع امروزی و همچنین کمبود و پراکندگی مطالب در این حوزه تخصصی، تالیف این کتاب می‌تواند برای ساماندهی و ارایه مطالب آموزشی مرتبط با چگونگی بازیابی اطلاعات گام موثری باشد.
 
محمودی در پایان سخنانش گفت: این کتاب به عنوان یک منبع جامع و کاربردی پاسخگوی نیازهای دانشجویان رشته روابط عمومی است و نهاد‌های علمی، کتابدارها و نیز اطلاع‌رسان‌ها می‌توانند از این اثر در پیشبرد، ساماندهی و حفاظت از اطلاعات خود بهره‌مند شوند. 
 
چاپ نخست کتاب «جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در روابط عمومی» نوشته علیرضا محمودی در 396 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 12 هزار تومان توسط انتشارات ساکو منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها