دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
ارايه تازه‌های نشر ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو

بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو چهارشنبه ( 15شهریور برابر با 5 سپتامبر) در این شهر افتتاح می‌شود. مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این باره گفت: می‌کوشیم تا در این نمایشگاه تازه‌های نشر ایران و بخشی از آثار مربوط به فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی را عرضه کنیم.-

محمد عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که داشتیم، تصمیم گرفتیم در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو  که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با تمام قوت شرکت و نشر ایرانی را عرضه کنیم و بتوانیم در یک سطح خوب با ناشران جهان تعامل فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ایران با 500 عنوان کتاب از 50 ناشر داخلی در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو شرکت خواهد کرد، افزود: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه آثار مربوط به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی ـ اسلامی، آثار مربوط به حوزه‌های دفاع‌ مقدس، بیداری اسلامی، خلیج‌فارس و مالکیت ایران بر خلیج‌فارس را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه سخنانش گفت: بازدیدکنندگانی که به غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو مراجعه می‌کنند، می‌توانند کتاب‌هایی با موضوع‌های شعر، ادبیات، رمان، دین و کودک و نوجوان را نیز مشاهده کنند.

عظیمی بیان کرد: فضای غرفه ایران در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو 24 متر است که بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان این نمایشگاه و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود دارد، 12 متر آن رایگان است ‌و اجاره 12 متر باقیمانده را در طول برپایی نمایشگاه پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو سعی خواهیم کرد تا فضای لازم برای ترجمه آثار عرضه شده به زبان‌های زنده دنیا را فراهم کنیم، اظهار کرد: علاقه‌مندانی که از غرفه ایران و آثار مربوط به تمدن غنی ایران بازدید می‌کنند در صورت تمایل آن‌ها، شرایطی را فراهم می‌کنیم تا با برقراری ارتباط میان ناشران داخلی و خارجی بخشی از این آثار به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شوند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پایان گفت: بخشی از کتاب‌هایی که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو عرضه خواهیم کرد، به مراجعان علاقه‌مند به فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی اهدا می‌شوند. 

بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به مدت 6 روز تا سه‌شنبه (20 شهریور برابر با 10 سپتامبر) در مسکو دایر است. در این نمایشگاه بیش از هزار و 500 ناشر از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، اتریش، بریتانیا، ژاپن، ایتالیا، ترکیه، عربستان و بلاروس شرکت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط