سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کتابخانه مرکزی بندر‌عباس در انتظار 36 میلیارد ریال اعتبار

کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان از ناتمام ماندن احداث کتابخانه مرکزی شهرستان بندر‌عباس با 48 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد. تکمیل این کتابخانه به تامین اعتبار 36 میلیارد ریالی نیاز دارد._

سیاوش امجد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که احداث کتابخانه مرکزی شهرستان بندر عباس حاصل مصوبات دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری است گفت: احداث این کتابخانه از سال 87 شروع و از مجموع اعتبار 65 میلیارد ریالی برای احداث این کتابخانه، فقط 29 میلیارد ریال جذب شده است و در صورت تامین اعتبار 36 ماه از زمان شروع ساخت‌وساز، کتابخانه مرکزی بندر عباس تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید. 

وی با اشاره به برنامه‌های احداث کتابخانه‌های نیمه‌تمام در استان هرمزگان عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهرستان بندر‌عباس با هزار و 100 متر مربع مساحت و زمین واگذاری شده از سوی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان و جذب اعتبار 350 میلیون ریالی از کل اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال این کتابخانه فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

امجد با بیان این که کتابخانه عمومی شهرستان بندر عباس قرار بود در سال 90 به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهرستان بندر‌عباس حاصل مصوبات دور سوم سفر‌های ریاست جمهوری است که به دلیل جذب ضعیف اعتبار یعنی دریافت 350 میلیون ریال اعتبار از مجموع اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریالی برای احداث این کتابخانه هنوز تکمیل نشده است.

کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با اشاره به شش کتابخانه در حال احداث استان هرمزگان گفت: کتابخانه عمومی شهرستان میناب با 56 درصد پیشرفت فیزیکی و صرف اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریالی و با زمینی اهدایی از سوی شورای شهرداری شهرستان میناب به مساحت دو هزار متر مربع و هزار متر مربع زیر‌بنا باید با اعتبار چهار میلیارد ریال کامل شود. 

وی با بیان این‌که کتابخانه عمومی شهرستان بندر لنگه تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد اظهار کرد: این کتابخانه با 68 درصد پیشرفت فیزیکی، هزار و 100 متر مربع زیربنا و دو هزار متر مربع مساحت و زمینی واگذاری شده از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان، با اعتبار 9 میلیارد و 750 میلیون ریالی تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

امجد افزود: بر اساس سفر‌های استانی رییس جمهوری قرار است در مجموع 15 باب کتابخانه در استان هرمزگان احداث شود. تاکنون شش باب کتابخانه در شهرستان‌های رودان، بندر لنگه، میناب، ابوموسی و دو باب در شهرستان بندر عباس در حال احداث است و پیشنهاد ساخت کتابخانه در شهرستان‌های خمیر، بشاگرد، شهر قلعه غازی و تخت شهرستان بندر عباس، بخش بیکاه رودان و شهر هشت بندی میناب نیز مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط