شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
نخستین کتاب در آموزش نقاشی دیجیتال منتشر شد

کتاب «نقاشی دیجیتال؛ بوم‌های نقاشی» نوشته مهدی مقدادی با هدف آموزش نقاشی در فضای دیجیتال منتشر شد. این نخستین کتاب آموزش نقاشی در این حوزه است. نقاشی دیجیتال قابلیت‌های فراوانی دارد و به فرآیند چاپ نزدیکتر است.-

مهدی مقدادی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کلیت این کتاب آموزش نقاشی در فضای دیجیتال است. هدف این کتاب در این است که هنرمند آن بافت و نقاشی سنتی را که روی بوم می‌توانست انجام دهد، در این فضا نیز پیاده کند.
 
وی افزود: نقاشی دیجیتال که در کامپیوتر و با استفاده از نرم‌افزارها صورت می‌گیرد، قابلیت‌های بسیاری دارد و البته به فرآیند چاپ نزدیکتر است، بنابراین آموزش این شیوه از نقاشی می‌تواند به فرآیند خلاقه هنر نقاشی در بین دانشجویان و هنرآموزان کمک شایانی کند. 

این مدرس نقاشی در ادامه با اشاره به عنوان کتاب، گفت: در نرم افزار «فوتوشاپ» قسمتی وجود دارد که به فارسی «بوم نقاشی» ترجمه می‌شود. من از همین نکته استفاده کردم و نام بوم‌های نقاشی را برای این کتاب انتخاب کردم. 

مقدادی در پایان گفت: این کتاب با هدف پر کردن کمبود منابع آموزشی مکتوب در این حوزه منتشر شده و در نوع خود نخستین کتاب در آموزش نقاشی دیجیتال به حساب می‌آید. متاسفانه با وجود قابلیت‌های بسیار نقاشی دیجیتال، پیشتر کتابی در این موضوع منتشر نشده بود. قرار است این کتاب مجلدات دیگری نیز داشته باشد. 

جلد نخست «نقاشی دیجیتال: بوم های نقاشی» نوشته مهدی مقدادی، توسط انتشارات فرهنگسرای میردشتی در 80 صفحه به همراه لوح فشرده و بهای 12 هزار تومان منتشر شده است. 

مهدی مقدادی نقاش، تصویرساز، انیماتور و مدرس دانشگاه است. پیشتر با قلم مقدادی کتاب‌های «رموز طراحی»، «آموزش نقاشی با آبرنگ؛ گل و گياه»، «آموزش نقاشی با آبرنگ؛ حيوانات»، «آموزش نقاشی با آبرنگ؛ طبیعت بی‌جان» و «آموزش نقاشی با آبرنگ؛ چهره» منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها