ژاله معماری، نویسنده و مترجم کتابهای ورزشی، از ترجمه کتاب «بازاریابی ورزشی، تهیه طرحهای موفق بازاریابی در عرصه ورزش» خبر داد. این کتاب را دانشگاه الزهرا منتشر کرده است و معماری آن را راهنمای نگارش طرحهای قابل اجرا در حوزه بازاریابی ورزشی میداند.-
این مدرس دانشگاه الزهرا افزود: استاتلر صاحب چند عنوان کتاب در حوزه اصول و مبانی بازاریابی است. وی پس از 15 سال فعالیت علمی در این حوزه، به این نتیجه رسیده است، کسانی که میخواهند از اصول و مبانی بازاریابی، دستورالعمل کاربردی استخراج کنند و در حوزه ورزش، طرحهای تجاری بازاریابی بنویسند، به چنین کتابی احتیاج دارند.
معماری ادامه داد: در این حوزه در ایران پیش از این، چند کتاب از جمله «اصول و مبانی بازاریابی» منتشر شده اما تفاوت کتاب «بازاریابی ورزشی» با آثار قبلی این حوزه آن است که درباره یک گام بعد از مبانی بازاریابی صحبت میکند و به ما نشان میدهد که چگونه پس از فراگرفتن اصول و مبانی بازاریابی، طرح بازاریابی ورزشی (business plan) بنویسیم.
این مدرس دانشگاه اظهار کرد: چگونگی شناخت خدمات و محصولات ورزشی و اینکه آن را برای چه مخاطبی، با چه شیوهای و به چه بهایی باید عرضه کنیم، از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است. کاربرگهایی در این کتاب وجود دارد که خواننده میتواند همزمان با خواندن کتاب آنها را پر کند. وقتی این کاربرگها کامل میشوند در حقیقت یک طرح بازاریابی آماده شده و کافی است خواننده آن را اجرا کند.
وی همچنین از ترجمه کتاب دیگری در حوزه بازاریابی در سازمانهای ورزشی المپیکی از جمله فدراسیونها خبر داد و گفت: بازاریابی ورزشی المپیکی از جمله در فدراسیونها و هیاتهای ورزشی اصول مشترکی دارد که در این کتاب به آنها پرداخته شده است؛ به عنوان مثال این کتاب آموزش میدهد که این سازمانها چگونه میتوانند با روشهای درآمدزایی آشنا شوند، ارزش محصولات خود را بدانند و کم کم نیاز خود به حمایتهای دولتی را کم کنند و خودکفا شوند.
نظر شما