سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
نخستین دفتر شعر شاعر مشهدی منتشر شد

نخستین دفتر شعر سعید قربانیان با عنوان «ماه، استخوان یک ماهی» در سری دوم مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. شعرهای این مجموعه در قالب سپید سروده شده‌اند.-

قربانیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره نخستین دفتر شعرش توضیح داد: این مجموعه در برگیرنده بیش از 80 قطعه شعر سپید است که از سال 1389 تا 1390 سروده شده‌اند.

وی افزود: به‌طور کلی دو مضمون عشق و مرگ در سروده‌های این مجموعه بیشتر از دیگر مفاهیم و مضامین دیده می‌شود.

این شاعر در ادامه اشاره‌ای به فعالیت بیشترش در عرصه شعر از سال 1382 به بعد داشت و گفت: از یک سو رشته تحصیلی‌ام در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی بود، همچنین شرکت در انجمن‌ها، جلسه‌ها و محافل شعری بر حرفه‌ای‌تر شدن فعالیت من در حوزه شعر موثر بود. از سویی چند سال دبیر مجمع ادبی دانشجویان کشور بودم و این مساله نیز بی‌تاثیر نبود.

وی ادامه داد: به‌طور کلی یک شاعر باید هر آن‌چه را می‌بیند در قالب شعر بیان کند و به بیان دیگر به حواس پنج‌گانه‌اش بپردازد، نه آن‌که به دنبال فراتر از آن باشد؛ چراکه این مساله سبب می‌شود به دیگر شاعران متکی شود و در حقیقت یک زبان تقلیدی را در شعرهایش به‌کار گیرد.

قربانیان در توضیح بیشتر این مساله افزود: معتقدم شاعران و به‌ویژه شاعران جوان باید درک صحیحی از تمامی ابعاد کاری که می‌خواهند انجام دهند، داشته باشند و سعی نکنند آن‌چه را که حس نکرده‌اند، در سروده‌هایشان بیان کنند.

وی در پایان افزود: به عنوان یک شاعر همیشه سعی کرده‌ام آن‌چه را دغدغه‌ام بوده و به‌طور کامل و ملموس حس کرده‌ام، در قالب شعر بیان کنم تا دچار تقلید در زبان و مضمون شعرهایم نشوم.

سعید قربانیان متولد 1364 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت MBA است.

مجموعه شعر «ماه، استخوان یک ماهی» در 100 صفحه قطع رقعی و قیمت هزار و 600 تومان از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت و در سری دوم طرح «صدای تازه» بهار امسال منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط