یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
«لِی‌لِی» شاعر جوان در کتابفروشی‌ها

نخستین مجموعه شعر حسام بهرامی با عنوان «لِی‌لِی» در سری دوم مجموعه «صدای تازه 2» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. این دفتر غزل‌های فرم بهرامی را شامل می‌شود.-

بهرامی درباره این مجموعه به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه شعر «لِی‌لِی» در برگیرنده 40 غزل و دو چهارپاره مرکب است که همگی طی سال‌های 1380 تا 1390 سروده شده‌اند.

وی درباره معیار گزینش شعرهایش برای چاپ در این کتاب توضیح داد: سعی کرده‌ام شعرهایی را انتخاب کنم که زبان به روزتر و جدیدتری داشته باشند و فضاسازی‌ها و تصویرسازی‌های آن‌ها متناسب با فضای شعر امروز باشد. برهمین اساس شعرهایی که انتخاب کرده‌ام از یک سو به ادبیات و شعر کلاسیک نظر دارند و از سوی دیگر در فضاهای جدیدی تجربه شده‌اند.

این شاعر ادامه داد: بنابراین تضمین‌های غیرمستقیم از شاعران کلاسیک و به‌ویژه حافظ در سروده‌هایم دیده می‌شود.

وی درباره مضمون و ساختار غزل‌هایش افزود: مضمون اغلب این شعرها مسایل عاطفی است. همچنین تمامی این غزل‌ها، غزل‌های فرم هستند؛ به عبارت دیگر گاه وزن در این شعرها شکسته می‌شود و برهمین اساس قالب برخی از این شعرها غزل- مثنوی یا غزل-سپید است.

بهرامی در ادامه درباره چگونگی فعالیتش در عرصه شعر گفت: از 16 سالگی در عرصه شعر فعالیت دارم و این فعالیت زیر نظر محمد مستقیمی (راهی) بوده است، اما از سال 1384 فضای کارهایم متفاوت شد. حدود 6 سال است که دبیر کانون شعر خانه ادبیات شهرستان مبارکه و انجمن قیصر دانشگاه اصفهان هستم.

وی ادامه داد: این مساله کمک کرد تا فعالیتم در عرصه شعر جدی‌تر باشد و حتی ویژگی‌‌های زبانی و ساختاری شعرهایم و فضای آن‌ها تغییر کند.

این شاعر در پایان و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که بیشتر از کدام شاعران غزل‌سرا متاثر بوده است، گفت: از میان شاعران کلاسیک بیشتر متاثر از حافظ، سعدی، عطار و فخر‌الدین عراقی بوده‌ام، اما از میان غزل‌سرایان معاصر سروده‌های محمدعلی بهمنی، حسین منزوی و محمدحسین بهرامیان بیشترین تاثیر را روی کارهای من داشته است.

حسام بهرامی متولد اسفند 1359 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است.

مجموعه شعر «لِی‌لِی» در 96 صفحه و قیمت هزار و 600 تومان از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت و در سری دوم مجموعه «صدای تازه 2» این انتشارات بهار امسال منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط