شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
نخستین دفتر شعر زهرا بیدکی منتشر شد

نخستین مجموعه شعر زهرا بیدکی‌فیلیان با عنوان «سوختن در باران» در مجموعه «صدای تازه 2» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه دربرگیرنده سروده‌های شاعر در قالب‌های کلاسیک است.-

بیدکی‌فیلیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نخستین دفتر شعرش توضیح داد: «سوختن در باران» دربرگیرنده گزیده‌ای از شعرهای من در قالب‌های غزل و چهارپاره است که از سال 1373 تا 1390 سروده شده‌اند.

وی افزود: حدود 65 غزل و پنج چهارپاره در این مجموعه گنجانده شده است. شعرهای ابتدای کتاب بیشتر حال و هوای آیینی دارند و درباره واقعه عاشورا یا ائمه اطهار (ع) سروده شده‌اند، اما در ادامه شعرهایی با مضامین عاطفی و اجتماعی نیز آمده است.

این شاعر درباره معیار گزینش سروده‌هایش برای این مجموعه گفت: باتوجه به این‌که پیش‌تر سروده‌هایم در کنگره‌ها، جشنواره‌ها و شب‌های شعر ارایه شده‌ بودند، سروده‌هایی را برای این کتاب انتخاب کرده‌ام که مخاطبان ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار کرده بودند.

وی در پایان و در پاسخ به پرسشی درباره انگیزه‌اش از چاپ این مجموعه توضیح داد: پیش‌تر در کتاب جشنواره‌ها یا کنگره‌ها و همچنین مجموعه‌های گردآوری از اشعار شاعران، سروده‌هایم به چاپ رسیده بود، اما در نظر داشتم مجموعه‌ای از اشعارم را به صورت مستقل منتشر کنم تا ارزیابی مناسبی از مخاطب چنین مجموعه شعری باتوجه به فضای شعر امروز داشته باشم.

زهرا بیدکی‌فیلیان متولد 1354 در مشهد و کارشناس پرستاری است.

مجموعه شعر «سوختن در باران» در 104 صفحه قطع رقعی و قیمت هزار و 600 تومان از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط