دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
«کولی باران» به کتابفروشی‌ها آمد

نخستین مجموعه شعر ضیاء پورمحمدی با عنوان «کولی باران» در سری دوم مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه حدود 30 قطعه شعر آزاد را شامل می‌شود.-

پورمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) توضیح داد: شعرهای این دفتر در حقیقت محصول دو مجموعه بوده که در قالب یک مجموعه ارایه شده است. این مجموعه دربرگیرنده حدود 30 قطعه شعر آزاد است.

وی ادامه داد: یک بخش از سروده‌های این دفتر مربوط به سال‌های 1372 و 1373 است و تنها برای آن‌که شناسنامه‌ای از کارهایم ارایه کرده باشم، در این مجموعه آمد‌ه‌اند. شعرهای دیگر مربوط به سال‌های پایانی دهه 80 هستند و شعرهای ساختارمندتری به حساب می‌آیند.

این شاعر یادآور شد: در حقیقت برای شعرهای قدیمی‌تر باتوجه به نگاه امروز من به شعر، شخصیت شعری چندانی قایل نیستم؛ در حالی‌که شعرهای جدیدترم را از نظر فنی و ساختاری قوی‌تر می‌دانم.

وی درباره مضمون سروده‌هایش اظهار کرد: به‌طور کلی سروده‌های من از مضمون اجتماعی برخوردار هستند، اما درون‌مایه عاطفی نیز دارند. 

پورمحمدی افزود: از سوی دیگر از آن‌جا که در شهری همیشه بارانی و با باران بزرگ شده‌ام، نگاه طبیعت‌گرا را در سروده‌های این مجموعه می‌توان مشاهد کرد. ‌ 

«خاکستر باران در استوای عطش»
وی در ادامه از به چاپ سپردن دومین دفتر شعرش خبر داد و گفت: این دفتر با عنوان «خاکستر باران در استوای عطش» دربرگیرنده حدود 30 قطعه شعر آزاد دیگر است که آن‌ را برای چاپ به موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت سپرده‌ام.

این شاعر توضیح داد: به نوعی یک جریان سیال ذهن بر شعرهای این مجموعه حاکم است و درون‌مایه عاطفی سروده‌ها پررنگ‌تر شده است. از سوی دیگر بحث ساختاری و فنی در این شعرها به شیوه‌ای قوی‌تر بیان شده‌اند.

وی در پایان افزود: برای مثال در مجموعه «کولی باران» بسیاری از مسایل یک شعر در بندها و بخش‌های مختلف آن شعر توضیح داده شده است، اما در این مجموعه توضیحی ارایه نشده و درک دقیق آن‌ها به خواننده واگذار شده است. این دفتر تا شهریور امسال راهی بازار کتاب می‌شود.

ضیاء پورمحمودی متولد 1350 در رودسر و دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است.

«کولی باران» در 100 صفحه قطع رقعی و قیمت هزار و 600 تومان از سوی موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت و در سری دوم طرح «صدای تازه» بهار امسال منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط