چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
نخستین دفتر ترانه حدیث دهقان به چاپ رسيد

نخستین مجموعه ترانه حدیث دهقان با عنوان «مریضم کرده تنهایی» از سوی نشر شانی به بازار کتاب آمد. این مجموعه ترانه‌های عاطفی و اجتماعی شاعر را شامل می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مریضم کرده تنهایی» در برگیرنده 53 ترانه در 108 صفحه است.

«تو که خوابی»، «فاصله‌ها»، «شکنجه»، «اردی‌جهنم»، «شمع روشن کن!»، «اصلا نبودی»، «ضلع سوم»، «تنهایی»، «تلافی»، «یکی بود یکی نبود!» و « مث دیوونه‌ها!» عنوان برخی از ترانه‌های این دفتر هستند.

شاعر در اغلب این ترانه‌ها، احساس و دغدغه‌های شخصی‌اش را بیان کرده و حتی چند ترانه با مضمون توحیدی یا اجتماعی این دفتر نیز بیشتر تم عاطفی دارند و بیان احساسی و شاعرانه درباره چنین موضوعاتی هستند.

برخی از ترانه‌های این مجموعه مانند «فاصله‌ها»، «صدام کن» و «عطر نرگس» پیش‌تر اجرا شده‌اند.

همچنین در آغاز این مجموعه یادداشتی به قلم شاعر آمده است که این‌چنین آغاز می‌شود: «و من همیشه یادم می‌رود بسم‌الله بگویم، وقتی می‌خواهم به تو فکر کنم وقتی می‌خواهم از تو برای تو بنویسم.»

دهقان در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره این مجموعه ترانه توضیح داد: ترانه‌هایی که در این مجموعه آمده است جزو نخستین‌ترانه‌های من هستند و به بیان بهتر به نوعی تمرین ترانه یا مشق ترانه به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: هرچند برخی از این ترانه‌ها از نظر ساختاری چندان قوی نیستند، اما ترجیح می‌دادم کارهایم شناسنامه‌ای داشته باشند و برهمین اساس گزیده‌ای از آن‌ها را در قالب کتاب به دست چاپ سپرده‌ام.

این ترانه‌سرا درباره مضمون و موضوع ترانه‌هایش افزود: اغلب ترانه‌های این مجموعه ترانه‌هایی با موضوع عاطفی هستند، البته برخی از آن‌ها با مضمون توحیدی یا اجتماعی نیز سروده شده‌اند.

وی در پایان به آغاز فعالیتش در عرصه شعر و ترانه اشاره کرد و افزود: حدود 15 سال است در عرصه شعر فعالیت می‌کنم و در آغاز بیشتر کارهایم در حوزه غزل و مثنوی بوده است، اما طی چهار سال اخیر به ترانه‌سرایی روی آورده‌ام، البته ترانه‌های این دفتر بیشتر مربوط به آغاز فعالیت من در حوزه ترانه‌سرایی هستند.

بخشی از ترانه «به: حضرت زهرا»:
«درست وقتی که هرچی در بسته‌ست
تو رو یادم میاد با روی بازت
بازم بانو بیا اشکامو پاک کن
تو با دنباله چادر نمازت!»


حدیث دهقان متولد 1364 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌‌ارشد رشته زبان انگلیسی و مدرس این رشته است.

مجموعه ترانه «مریضم کرده تنهایی» در 108 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت سه هزار و 500 تومان بهار امسال از سوی نشر شانی منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط