شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
كتابخانه روستای «پسوه» به زودی افتتاح مي‌شود

مديركل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی از افتتاح دهمین کتابخانه استان آذربایجان غربی در روستای پسوه از شهرستان پیرانشهر در استان آذربايجان غربي خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، علی فیروز گفت: استان آذربایجان غربی دارای 9 باب كتابخانه روستايی با زيربناي سه هزار و 300متر مربع شامل قولنجی، قره آغاج، راژان و چنقرالو در ارومیه، هولاسو در شاهین دژ، سرچنار در میاندوآب، قره‌قشلاق و سیلاب در سلماس و چورس در قره ضیاء‌الدین است و بعد از افتتاح کتابخانه روستایی پسوه از شهرستان پیرانشهر، اين تعداد به 10 باب خواهد رسید. 

وی با بیان این‌که استان آذربایجان غربی نیازمند 90 باب كتابخانه روستایی و 14 باب كتابخانه سیار است، افزود: اكنون چهار هزار و 300 نفر عضو این كتابخانه‌هايند و افزون بر هفت هزار و 300 جلد كتاب درکتابخانه‌های روستایی این استان وجود دارند. به طور متوسط روزانه چهار هزار و 500 نفر به كتابخانه‌هاي روستایی استان آذربایجان غربی مراجعه می‌کنند. 

فیروز افزود: در این كتابخانه‌ها تمام خدمات كتابخانه های‌شهری نظير استفاده از سیستم مكانیزه برای عضوگیری، جست‌وجوي كتاب، امانت، اجرای طرح «كتاب من»، ارايه خدمات آنلاین اینترنتی، استفاده از نمایه نشریات، استفاده از بخش‌هاي كودكان، مرجع و نوسوادان به مراجعان ارایه مي‌شود. 

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی با اشاره به سند چشم‌انداز در افق 1404 اظهار کرد: بايد در روستاهای بالای هزار و 500 نفر مي‌بايست یك باب كتابخانه و در روستاهای كمتر از هزار و 500 نفر، یك كتابخانه سیار داشته باشیم. همچنين بايد 90 باب كتابخانه روستايی و 14 باب كتابخانه سیار احداث شوند و در اين زمينه اولویت با شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی و سلماس است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
    ورود كتابخانه به روستا يعني پيش به سوي زنده شدن. با ارزوي موفقيت براي همگي در راه علم وخدمت(سالار از جوانرود)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط