پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
ساخت كتابخانه از نگاه خيران مغفول مانده است

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان خراسان جنوبي با امام جمعه خضري دشت بياض(مرکز بخش نیمبلوک از توابع شهرستان قائنات استان خراسان جنوبی) ديدار كرد و گفت: ساخت كتابخانه به عنوان يكي از كانون‌هاي استراتژيك فرهنگي از ديدگاه خيران مغفول مانده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان خراسان جنوبي، امام جمعه خضري دشت بياض در اين ديدار با بيان اين‌كه مردم بخش نيمبلوك در زمينه مشاركت در انجام كارهاي خير هميشه پيشقدم بوده‌اند گفت: افزايش موقوفات، يكي از شاخصه‌هاي افزايش مشاركت مردم در اين عرصه است.
 
حجت‌الاسلام رضا مدني حضور شركت‌هاي سهامي زراعي در قبل از انقلاب را يكي از دلايل فاصله گرفتن مردم از مشاركت در امور عمومي ذكر كرد و افزود: هر چه پيش مي‌رويم، رغبت مردم در مشاركت در ساخت مساجد، حسينه‌ها و كتابخانه‌ها بيشتر مي‌شود.
 
وي قدردانی و تشكر از خيران را يكي از راه‌هاي افزايش اقبال مردم به انجام امور خير برشمرد و افزود: با اين كار روحيه مردم در انجام اين امور بيشتر تقويت مي‌شود.
 
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان خراسان جنوبي نيز در اين ديدار با قدرداني از مشاركت خيران در امر كتابخانه‌سازي، افزود: با توجه به كاستي‌هايي كه از نظر فضاي مطالعه در زمينه كتابخانه‌هاي عمومي وجود دارد، حضور و مشاركت خيران در اين عرصه بيش از پيش احساس مي‌شود.
 
محمد قريب با اشاره به راه اندازي انجمن خيران كتابخانه‌ساز در استان، آن را گام بسيار مهمي در افزايش حضور خيران در عرصه كتابخانه‌سازي دانست و گفت: متاسفانه تاكنون ساخت كتابخانه به عنوان يكي از كانون‌هاي استراتژيك فرهنگي از نگاه خيران مغفول مانده است.
 
وي افزود: اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان خراسان جنوبي آمادگي دارد كتابخانه‌هايي را كه توسط خيران ساخته مي‌شوند، به نام آن‌ها نام‌گذاري كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط