پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
«یادگیری فعال»؛ کارگاهی آموزشی و چند رسانه‌اي

كتاب «يادگيري فعال» نوشته مشترک محمدرضا سپهري و مهرداد سلماني منتشر شد. اين اثر به عنوان راهنماي جامع پوياسازي كارگاه‌هاي آموزشي بزرگسالان، زمينه دستيابي به يك آموزش فراگيرمحور را فراهم مي‌كند._

حبيب بابايي، مسوول روابط عمومي موسسه كار و تامين اجتماعي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين اثر براي دستيابي به يك آموزش فراگيرمحور از تمامي كاركردهاي دروني و استعدادهاي متنوع فراگيران براي پيشرفت علوم و مهارت‌هاي اجتماعي آن‌ها استفاده مي‌كند و تجارب كاربردي مدرسان برتر جهاني را براي اداره جمعي و يادگيري اجتماعي كلاس و كارگاه‌هاي آموزشي ارايه مي‌كند.

وي ادامه داد: در اين اثر ابتدا مفهوم يادگيري و تفاوت‌هاي يادگيري فعال و غيرفعال تدوين شده‌ و سپس مولف، فلسفه دو راهبرد آموزشي معلم‌محور و فراگيرمحور را به تفصيل مورد ارزيابي قرار داده است. اين راهبردها مي‌كوشند با بهره‌گيري از روش‌هاي آزموده شده توسط استادان، مدرسان معروف و صاحب تجربه، شرايط مناسبي را ارايه كنند تا در آن، يادگيري آسان‌تر و عميق‌تر صورت پذيرد.

مسوول روابط عمومي موسسه كار و تامين اجتماعي در ادامه سخنانش گفت: به چالش كشيدن فراگيران، راهبردهاي ويژه پرسش و پاسخ، راهبردهاي ويژه ترويج تفكر انتقادي، راهبردهاي ويژه همكاران متقابل و راهبردهاي ويژه تمرين‌هاي مشاركت عناوين راهبردهايي‌اند كه مولف در اين اثر به تحليل هر يك از آن‌ها پرداخته است.

بابايي اظهار كرد: هر يك از راهبردهاي ارايه شده در كتاب «يادگيري فعال» شامل روش‌هاي كاربردي‌اند كه مي‌توان با اجراي آن‌ها يادگيرندگان را براي يك يادگيري موثر فعال ساخت.

وي با بيان اين‌كه «مطالب كاربردي، متن روان و استفاده از تصاوير متنوع، مخاطبان را به خواندن اين كتاب و استفاده از روش‌هاي جديد آموزشي ترغيب مي‌كند» ادامه داد: مربيان، معلمان و تمام افرادي كه در عرصه ياددهي و يادگيري ايفاي نقش مي‌كنند، مخاطبان كتاب «يادگيري فعال» را تشكيل مي‌دهند. راهبردهاي ارايه شده در اين اثر به ويژه در دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي بسيار موثر است.

مسوول روابط عمومي موسسه كار و تامين اجتماعي افزود: در انتهاي اين نوشتار نظريه استعدادهاي چندگانه «گاردنر» به همراه پرسش‌نامه جامع ارايه شده است. هدف از قرار دادن اين پرسش‌نامه ترويج دانش و فرهنگ مرتبط با آموزش‌هاي چند رسانه‌اي از سوي مربيان آموزشي است تا به رشد و پرورش مهارت‌هاي انتقال اطلاعات برسند.

بابايي در پايان سخنانش گفت: مخاطبان در اين اثر با شيوه خود ارزيابي «گاردنر» آشنا مي‌شوند. اين آشنايي باعث مي‌شود تا آن‌ها تصوير گوياتري از استعدادهاي خود داشته باشند.

كتاب «يادگيري فعال» به كوشش محمدرضا سپهري و مهرداد سلماني به تازگي از سوي موسسه كار و تامين اجتماعي راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط