یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
عرضه بيش از 70 كتاب تازه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران

مسوول فرهنگي «شركت چاپ و نشر بين‌الملل» از حضور بيش از 70 كتاب تازه نشر حوزه دين و علوم اسلامي در بيست‌ و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد. بيشتر اين كتاب‌ها به زبان فارسي منتشر شده‌اند.-

علي هاشمي مسوول فرهنگي شركت چاپ و نشر بين‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: 69 عنوان از اين كتاب‌ها به زبان فارسي است و تنها يك عنوان كتاب به زبان عربي منتشر شده است.

وي از كتاب‌هاي «ديپلماسي پيامبر» نوشته دكتر محمدحسين جمشيدي،«رسايل‌الخندق آبادي» مجموعه سخنراني‌هاي استاد خندق‌آبادي،«بانوي بهشتي»‌ نوشته حجت‌السلام محمدجعفر امامي و كتاب «چشمه خورشيد» نوشته سيدعلي تحقيقي به عنوان كتاب‌هاي تازه نشر اين شركت نام برد و افزود: البته در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب‌هاي تجديد چاپ شده نظير «قرآن انگليسي» را هم عرضه خواهيم كرد.

وي از احتمال ارايه تخفيف 30 درصدي كتاب‌ها به خريداران در اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و افزود: نظر پاياني درباره ميزان تخفيف كتاب‌هاي اين انتشارات پس از جلسه ناشران و مسوولان نمايشگاه مشخص خواهد شد.

هاشمي با ابراز رضايت از مكان در نظر گرفته‌شده براي نمايشگاه‌ بين‌المللي كتاب تهران گفت: امكانات مكان فعلي اين نمايشگاه هر سال رو به رشد است و سال گذشته به نسبت دوره‌هاي پيشين دوره ايده‌آل‌تري براي تمام ناشران محسوب مي‌شد زيرا مساحت بيشتري را به نسبت سال پيش از آن براي هر انتشارات اختصاص داده بودند.

مسوول فرهنگي شركت چاپ و نشر بين‌الملل افزود: امسال با توجه به جلسات متعدد مسوولان برگزاري نمايشگاه و ناشران براي مرتفع كردن مشكلات اين صنف و نيز نظرخواهي مستمر از آنان، انتظار مي‌رود نمايشگاه كتاب اين دوره باشكوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

هاشمي با اشاره به اين‌كه هرسال شركت چاپ و نشر بين‌الملل كتاب‌هايش را در دو غرفه «سال اصلي نمايشگاه» و «سالن بين‌المللي» عرضه مي‌كند گفت: هرچند در دوره گذشته مسوولان نمايشگاه كوشيدند بر مساحت غرفه‌ها بيفزايند اما به‌يقين اگر همان مساحت سال گذشته را براي هر ناشر اختصاص دهند، ناشران نمي‌توانند به خوبي كتاب‌هاي خود را به نمايش گذاشتد. زيرا در سال گذشته نيز با وجود افزايش مساحت غرفه‌ها بسياري از ناشران با محدوديت مواجه بودند.

وي افزود: با وجود آن‌كه هر سال بر امكانات سالني مصلاي تهران به خاطر توسعه فضاي اين مجموعه افزوده مي‌شود اما سالن بين‌الملل مصلا هنوز امكانات تهويه مناسبي ندارند و به همين دليل همواره اين بخش از نمايشگاه بين‌‌المللي با استقبال كمتري مواجه است.

هاشمي مشكل ديگر نمايشگاه كتاب را حضور ناشران زياد و فشردگي زمان در اين دوره زماني عنوان كرد و گفت: بر اين اساس ناشران نمي‌توانند بسياري از برنامه‌هاي خاص خود نظير رونمايي از كتابي تازه يا قدرداني از نويسندگان برتر را اجرا كنند.

مسوول فرهنگي شركت چاپ و نشر بين‌الملل افزود: دليل ديگر بازماندن ناشران از اجراي برنامه‌هاي جنبي برنامه‌هاي متنوع و متعدد سراي اهل قلم در نمايشگاه بين‌المللي كتاب است كه هر سال با استقبال خوب مخاطبان همراه مي‌شود.

وي در پايان از امكانات تبليغاتي نمايشگاه كتاب نيز ابراز رضايت كرد و از مراجعان به نمايشگاه بين‌المللي كتاب خواست پيش از مراجعه به نمايشگاه از طريق وب‌سايت ناشران، اطلاعات جامعي را درباره كتاب مورد نظرشان به‌دست بياورند تا در نمايشگاه كتاب دچار سردرگمي براي گزينش كتاب نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها