دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
«طوفان فتنه و کشتي بصيرت» به چاپ رسيد

موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) كتاب «طوفان فتنه و كشتي بصيرت» را منتشر كرد. اين كتاب شامل گفتارهای آیت‌الله محمد‌تقی مصباح یزدی درباره فتنه‌شناسی است.-

حجت الاسلام علي‌اصغر شکروی، مدير روابط عمومي و اطلاع‌رساني موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: کتاب «طوفان فتنه و کشتي بصيرت» بخشي از سخنان آيت‌الله مصباح است که بعد از فتنه 88 در دفتر مقام معظم رهبري در جمع طلاب حوزه علميه قم و ساير اقشار مردم بيان شدند.
 
شكروي افزود: اين کتاب توسط حجت‌الاسلام غلامعلي عزيزي‌کيا تدوين شده و با تلاش معاونت پژوهش موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) و توسط انتشارات اين موسسه منتشر شده است.
 
وي هدف اصلي از نگارش اين کتاب را تبيين دقيق مفهوم فتنه و تشريح فتنه‌هاي اجتماعي دانست.
 
شكروي در ادامه درباره عنوان و محتواي فصل‌هاي كتاب گفت: كتاب «طوفان فتنه و کشتي بصيرت» در پنج فصل تدوين شده است كه نخستين فصل آن به بررسي فتنه و امتحان الهي در قرآن و حديث مي‌پردازد. اين فصل موضوعاتي از جمله مفهوم‌شناسي فتنه، گستره فتنه در زندگي انسان، حوزه‌هاي آزمايش در قرآن، آزمودن انسان‌ها با امور تکويني و تشريحي و فتنه‌هاي دست‌ساز بشر را شامل مي‌شود. 

وي افزود: فصل دوم اين كتاب عوامل، انگيزه‌ها و اهداف فتنه را مورد بحث و بررسي قرار داده و شامل عناويني از جمله عوامل پديدآورنده فتنه، مکلف بودن آدمي در برابر فتنه‌ها، نقش مال، مقام و شهوت در پديد آمدن فتنه‌ها، امور ديني؛ ابزاري براي فتنه‌هاي اجتماعي، هدف شيطان از فتنه‌گري، هدف انسان از فتنه‌گري و فتنه‌پذيري و فتنه‌گريزي است. 

مدير روابط عمومي و اطلاع‌رساني موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) فصل سوم كتاب «طوفان فتنه و کشتي بصيرت» را مربوط به بررسي ماهيت فتنه‌گران و چگونگي شکل‌گيري فتنه‌هاي اجتماعي دانست و ادامه داد: اين فصل مباحثي از جمله روش بحث درباره فتنه‌هاي اجتماعي، انواع طراحي و برنامه‌ريزي، مولفه‌هاي فتنه، ساده‌ترين راه شناخت فتنه، ويژگي‌هاي رواني سران فتنه و سه ويژگي عناصر مزدور بيگانه را شامل مي‌شود. 

وي افزود: فصل چهارم اين كتاب به بررسي راهبردها و رويکردهاي فتنه‌گران پرداخته و شامل عناويني از جمله تغيير باورها و ارزش‌ها، دو راهبرد مهم فتنه‌گران، راه‌هاي پيش‌برد فتنه، تهاجم فتنه‌گران معاصر به باورهاي اسلامي، پيچيدگي روش‌ها در فتنه‌هاي معنوي، تحليل اجمالي از جنگ نرم و تبيين راهبردهاي فتنه‌گران، گروه‌هاي هدف در تهاجم فرهنگي و دستاويزهاي فتنه‌گران است. 

شكروي با اشاره به اين‌كه در فصل پنجم، وظايف مومنان در برابر فتنه‌هاي اجتماعي تبيين شده است، افزود: هدايت‌ناپذيري فتنه‌گران، وظايف ما در پيشگيري و مقابله با فتنه‌هاي آينده، وظايف نخبگان و وظايف دولت اسلامي در برابر فتنه، عنوان برخي مطالب اين فصل را تشكيل مي‌دهند.

وي گفت: کتاب «طوفان فتنه و کشتی بصیرت» با شمارگان 3000 نسخه، 263 صفحه و به بهاي 35000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط