یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
غلامرضا امامي: نكوشيد بين سيمين و جلال فاصله بيندازيد!

غلامرضا امامي،نویسنده و مترجم پیشکسوت، در مراسم تشييع پيكر سيمين دانشور گفت: از هر سو نكوشيد كه بين اين دو بزرگ فاصله بيندازيد. غير از تفاوت ديدگاه‌ها در افق داستان، ‌آنچه در اين دو بزرگ مشترک بود، مهرباني، دانايي و عشق به ميهن و سنت جاودانه سرزمينشان بود و سيمين نهال ادبيات اين مرز و ملک را به درخشندگي و زيبايي واژگانش جاودان ساخت.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، امامي صبح امروز، يكشنبه، 21 اسفند، در مراسم تشييع پيكر سيمين دانشور گفت: دانشور نهال ادبيات اين سرزمين را با درخشندگي و زيبايي واژگانش جاودان ساخت. جالب است كه امروز دوستي از ايتاليا خبر داد كه «شهري چون بهشت» اين بزرگ در ايتاليا ترجمه شده است. 

وي افزود: سيمين همچنان تا روزهاي آخر انگشتر پيوند مهر جلال را در دست  و عكس جلال را روبه‌روي بستر داشت.  نكوشيد كه بين اين دو بزرگ فاصله بيندازيد. غير از تفاوت ديدگاه‌ها در افق داستان، ‌آنچه در اين دو بزرگ مشترک بود، مهرباني، دانايي و عشق به ميهن و سنت جاودانه سرزمينشان بود و سيمين نهال ادبيات اين مرز و ملک را به درخشندگي و زيبايي واژگانش جاودان ساخت.

اين نويسنده در ادامه درباره خانه سيمين دانشور نيز گفت: در اين شهر خانه‌اي است كه جلال براي سيمين ساخته بود. اين خانه چون خانه دل ما پايدار مانده  است. او اين خانه را رها نكرد چون خانه خودش بود. در اين خانه تاريخ ادبي اين مملكت نقش بسته و آرزو دارم كه براي نسل ما و آيندگان حفظ شود و بماند. 

امامي سخنانش را اين‌گونه به پايان برد و گفت: سيمين دانشور امروز در آستانه بهشت جاي دارد و بر مزار او درختان ادب اين سرزمين شاخه‌ها خواهند داد و نسل ما بر او و شوي بزرگوارش درود خواهند گفت. 

وي همچنين بخش‌هاي پاياني كتاب «سووشون» را براي حاضران قرائت كرد.
 
در ادامه اين مراسم علي دهباشي نيز به سه نسل حضور يافته در مراسم تشييع پيكر سيمين دانشور اشاره كرد و گفت: طيف وسيع استادان دانشگاه ادبيات كه برخي از آنان شاگردان سيمين دانشور بوده‌اند و دانشگاه هنرهاي زيبا، نويسندگان صاحب‌نام و مقامات فرهنگي نشان مي‌دهد كه سيمين دانشور در ادبيات معاصر ما از چه جايگاهي برخوردار بوده است. 

در ادامه دهباشی شعر مورد علاقه سيمين دانشور سروده  فريدون مشيري را برای حاضران قرائت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط