كارشناسان دوره تحصيلي ابتدايي طرح «سامانبخشي كتابهاي آموزشي» از ميان كتابهاي ارسال شده از سوي ناشران و مولفان سراسر كشور، 33 عنوان كتاب ديگر را نيز به عنوان «كتاب مناسب» معرفي كردند. با اين آمار جديد، تعداد كتابهاي مناسب اين دوره تحصيلي براي معرفي در چهاردهمين «كتابنامه رشد» به 172 عنوان ميرسد./
وي يادآور شد: تاكنون از ميان آثار ارسال شده، كتابهاي مربوط به «زبانآموزي» با 74 عنوان و «تربيتبدني» با دو عنوان، به ترتيب بيشترين و كمترين تعداد آثار را به خود اختصاص دادهاند. همچنين در حوزه «قرآن» تاكنون كتابي به اين دبيرخانه ارسال نشده كه علت آن را متاسفانه بايد در كمبود مولف متخصص در اين حوزه دانست.
مسوول «كتابنامه رشد» دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه در اين دوره از طرح «سامانبخشي كتابهاي آموزشي» ويژه دوره تحصيلي ابتدايي، تعداد «كتابهاي كار» هر گروه آموزشي بيشتر از ساير عناوين موجود در اين گروههاست، گفت: زماني كه آييننامه ساماندهي منابع آموزشي و تربيتي از سوي دكتر محيالدين بهرام محمديان، رييس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي به شهرستانها ابلاغ شد، تمام مدارس موظف شدند كتابهايي را با هدف تجهيز كتابخانههاي خويش خريداري كنند كه از سوي اين سازمان به عنوان كتاب مناسب در كتابنامه رشد معرفي شده باشند. از آن زمان به بعد تعداد كتابهاي ارسال شده از سوي ناشران و حتي مولفاني كه در حوزه كتابهاي كار دانشآموزي فعاليت ميكنند، افزايش يافته است.
موسوي ادامه داد: اين كتابها توسط كارشناسان حوزه مربوطه بررسي ميشوند و از ميان آنها كتابهاي كاري كه از سه ويژگي دانشمحور، فعاليتمحور و نگرشمحور بودن برخوردار باشند، به عنوان كتاب كار مناسب معرفي ميشوند.
نظر شما