چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
سپیده خلیلی: روند رشد داستان کوتاه نوجوان خوب بوده است

نويسنده حوزه كودك و نوجوان گفت: روند رشد داستان کوتاه نوجوان در سال‌های اخیر خوب بوده است اما در ادبیات کودک هنوز مشکلاتی وجود دارند. باید با نگاهی دقیق و کارشناسانه ادبیات کودک و نوجوان را بررسی و آسیب‌ها و نقاط ضعف آن را پیدا کنیم./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبری نخستین همایش داستان کوتاه ایران، سپیده خلیلی برگزاري این همایش را کاري نو و جدید خواند و گفت: به نظرم برگزاری چنین همایشی بسیار جالب است؛ چرا که تا كنون همایشی با این موضوع و چنین برنامه‌هایی در کشور برگزار نشده بود. این اتفاق می‌تواند به رشد داستان کوتاه در ایران کمک کند.
 
وي توجه به داستان کوتاه کودک و نوجوان را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: بهتر است در این همایش توجه خاصی به داستان کوتاه در ادبیات کودک و نوجوان داشته باشیم. ادبیات کودک و نوجوان نیاز به یک بررسی اساسی دارد تا آسیب‌ها و نقاط ضعف آن مشخص شود. 

این نویسنده، روند رشد داستان‌ کوتاه نوجوانان را در  سال‌هاي اخير، قابل قبول دانست و در عين حال گفت: اما داستان کودک هنوز نیاز به رشد و پیشرفت دارد و بهتر است فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام شود. 

خلیلی درباره فیلم‌های اقتباسی از داستان‌های کوتاه گفت: اگر این كار درست انجام شود و به کتاب ضربه نزند، خوب است، اما اگر قرار باشد بدون هماهنگی با نویسنده داستان را تغییر دهند و فیلم ضعیفی بسازند، می‌تواند به داستان کوتاه ضربه بزند. 

وی افزود: پخش فیلم‌های اقتباسی از داستان‌های کوتاه که قرار است در این همایش اجرا شود، اقدام جالبی است و باعث تعامل بیشتر میان سینماگران و نویسندگان می‌شود و پیوند میان ادبیات و سینما را نيز بیشتر می‌کند.‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها