جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
فروش کتاب یک هفته برابر فروش یک سال در قرن گذشته است

یک محقق اعلام کرد میزان کتاب هایی که در یک هفته اخیر منتشر شده برابر با همه کتاب های سال 1950 است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک ترید، در یک سخنرانی که دیروز در کنفرانس جهان کتاب دیجیتال در نیویورک برگزار شد، دیوید هول نویسنده و محقق گفت برخی برای این که جایگاه صنعت نشر امروز را تعیین کنند به مقایسه با جایگاه آن در تاریخ می پردازند. 

او افزود : عناوین و تعداد کتاب هایی که این هفته منتشر شده بیش از همه کتاب هایی است که در سال 1950 منتشر شده بود.

وی در این کنفرانس که با حضور ناشران تشکیل شده بود گفت: انتشار کتاب های چاپی یک دستاورد عظیم است، اما باید به نسل های آینده گفت که چاپ و نشر دیجیتال قطعا جایگاه مهم تری در آینده به دست خواهد آورد. 

هول پس از راس گراندینتی مدیرعامل کیندل آمازون به جایگاه سخنرانی رفته بود. گراندینیتی نیز در سخنرانی اش گفت: در حالی که فروش کتاب های چاپی در آمازون هنوز در سطح بسیار بالایی قرار دارد، اما فروش کتاب های دیجیتال از کتاب های چاپی فراتر رفته است.

وی گفت: انتظار می رود فروش کتاب های کودک، کتاب های مصور و کتاب های آشپزی دیجیتالی نیز بهتر شود و افزود خرید کتاب های کودک دیجیتال در کیندل سه برابر قبل شده است. 

او در سخنانش از ناشران خواست تا اجازه دهند کتاب هایشان بیش از گذشته وارد دنیای نشر دیجیتال شوند. او گفت این روزها کتاب های چاپی بیشتر از گذشته در میان خوانندگانشان دست به دست می شوند و همین فروش آن ها را پایین می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها