پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
كتاب «ورزش و درمان اعتياد» منتشر مي‌شود

دكتر مسعود حاجي رسولي از انتشار كتاب «ورزش و درمان اعتياد» در ماه آينده خبر داد. اين اثر از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر خواهد شد._

حاجي رسولي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در این باره اظهار كرد: اين نوشتار به شيوه‌هاي درماني و رايج ترك اعتياد در ايران مي‌پردازد. شيوه‌هاي درماني بسيارند اما شيوه‌هاي رايج در كشور به سه شكل است. شكل نخست، ترك ناگهاني مصرف مواد مخدر در كمپ‌هاي ترك اعتياد (پرهيزمدار، ايران‌مدار) صورت مي‌گيرد. شكل دوم، استفاده از مواد جايگزين مانند متادون و شكل سوم، استفاده از شربت ترياك است. باتوجه به شكل‌هاي رايج درمان اعتياد، ورزش‌هايي كه به اين افراد توصيه مي‌شود، متناسب با روش‌هاي ترك اعتياد آن‌هاست.

استاديار دانشگاه آزاد افزود: كتاب «ورزش و درمان اعتياد» نخستین اثر در ايران با محتواي نقش پزشك و ورزش در درمان اعتياد محسوب مي‌شود. البته به اين موضوع در سطح دنيا هم به صورت منسجم  در كتاب پرداخته نشده و تنها به شكل پراكنده كار شده است.

قهرمان سابق بوكس آسيا درباره اين نوشتار گفت: در اين اثر از تصاوير واقعي و گوناگون از معتادان در حال درمان در تيم‌هاي ورزشي استفاده شده است.

وي افزود: در مدت هفت سال كمك به معتادان در ترك اعتياد توانسته‌ايم 16 تيم ورزشي تشكيل دهيم كه چهار تيم آن‌ها مانند واليبال در ليگ ورزشي ايران حضور دارند. اين در حالي است كه در دنيا به ندرت معتادان به شكلي فعال در اجتماعات ورزشي حضور دارند.

نويسنده كتاب «ورزش و درمان اعتياد» ادامه داد: مراحل مختلف نگارش اين كتاب تمام شده و در نوبت چاپ است و پيش‌بيني مي‌كنم  كتاب در ماه آينده راهي بازار كتاب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط