یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
كتابي براي كُند كردن روند پيري

كتاب «تمرينات قدرتي و بدنسازي براي سالمندان» با ترجمه نعيما خواجوي براي كُند كردن روند پيري ‌ويژه سالمندان تهيه شده است. اين اثر به زودي توسط نشر علم و حركت راهي بازار كتاب مي‌شود.-

نعيما خواجوي در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بيان كرد: اين نوشتار مي‌كوشد با آموزش تمرين با وزنه، روند پيري، تحليل و فرسودگي عضلات سالمندان به ويژه افراد 70 سال به بالا را كندتر كند.
وي ادامه داد: سالمندان با افزايش سن و محدود شدن كارايي ماهيچه‌هايشان از انجام ورزش به‌ويژه تمرينات قدرتي با وزنه به شدت مي‌ترسند كه ناشي از دلايل گوناگون مانند آشنا نبودن آنان با اين ورزش‌ها به ويژه بدنسازي و تمرينات قدرتي است، در حالي كه در كشورهاي پيشرفته توجه به حفظ سلامتي سالمندان هفتاد سال به بالا به كمك ورزش، بخش‌ جدايي‌ناپذير از برنامه‌هاي ورزشي محسوب مي‌شود.

مترجم كتاب «تمرينات قدرتي و بدنسازي براي سالمندان» افزود: از ديگر دلايل بي‌توجهي به ورزش سالمندان در ايران مي‌توان به كمبود اطلاعات پزشكان از سودمندي تمرينات‌ با وزنه براي اين افراد اشاره كرد. اين پزشكان نمي‌توانند كهنسالان و سالمندان را از آثار مفيد اين تمرينات آگاه كنند و آن‌ها را تنها به پياده‌روي و راه‌پيمايي تشويق مي‌كنند.

خواجوي درباره كتاب «تمرينات قدرتي و بدنسازي براي سالمندان» گفت: اين اثر در هفت بخش به مضامين و جنبه‌هاي گوناگون برنامه‌هاي ورزشي پرداخته است و سعي دارد تا سالمندان را به تمرين و ورزش با وزنه تشويق كند.

استاديار دانشگاه تربيت معلم تهران افزود: كتاب مصور «تمرينات قدرتي و بدنسازي براي سالمندان» به وسيله جدول‌ها، برنامه‌هاي تمريني، بيان راهكارها، پرسش‌ و پاسخ‌ و طراحي برنامه‌، به سالمندان در رويارويي با مشكلات براي انجام تمرينات بدنسازي با وزنه كمك مي‌كند.
كتاب «تمرينات قدرتي و بدنسازي براي سالمندان» اكنون در مرحله چاپ است و به زودي از سوي نشر علم و حركت منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط