پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰

جایزه کتاب جنایی سال 2012 آلمان برندگان خود را در دو بخش ملی و بین المللی معرفی کرد و در مکان نخست بخش ملی از «مچهیلد بورمان» و در مکان نخست بخش بین الملل از «پیتر تمپل» نویسنده استرالیایی نام برد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «بورمان» برای کتاب «آن که سکوت را می شکند» به عنوان برنده این جایزه برگزیده شده است. هیات داوران این کتاب را که چهارمین رمان جنایی این آموزگار به شمار می رود، رمانی آرام و تاثیرگذار در مورد جوانی، عشق و نپذیرفتن، ارزیابی کرد. اعتبار این رمان مربوط به شخصیت های به دقت به تصویر درآمده اش و اوضاع و احوال زندگی آن هاست. 

«بورمان» در رمان «آن که سکوت را می شکند» داستان وارث یک کارخانه دار را روایت می کند که در جریان فروپاشی ارثیه پدری اسنادی مربوط به دوران نازی را می یابد.
 
«فریدریش آنی» نویسنده اهل مونیخ برای رمان «جنوب» در مکان دوم این بخش و «الیزابت هرمان» روزنامه نگار برلینی برای رمان «شاهد مرده» در مکان سوم این بخش قرار گرفتند. 

اما در بخش بین الملل «پیتر تمپل» نویسنده استرالیایی برای رمان خود با عنوان «حقیقت» موفق شد تا رتبه نخست را کسب کند. پس از وی «دون وینسلو» نویسنده آمریکایی و «کیت اتکینسون» جنایی نویس بریتانیایی به ترتیب برای رمان های «زمان خشم» و «کودک فراموش شده» در مکان های دوم و سوم ایستادند. 

جایزه غیرنقدی کتاب جنایی آلمان از سال 1985 هر سال اهدا می شود و هیات داوران آن متشکل از منتقدان رمان های جنایی و نمایندگانی از کتابفروشی های عرضه کننده آثار جنایی هستند. با اهدای این جایزه از نویسندگانی تجلیل می شود که با ادبیات ماهرانه و محتوایی اصیل تلنگری نو را به این ژانر ادبی وارد می آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها