جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
«بچه خاني‌آباد» از غلامرضا تختي مي‌گويد

كتاب «بچه خاني‌آباد» از مجموعه «دانستني‌هاي انقلاب براي جوانان و نوجوانان» توسط مهدي حق‌بين درباره زنده‌ياد غلامرضا تختي نوشته شده است. اين اثر در مرحله چاپ قرار دارد و به زودي از سوي مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر مي‌شود.-

مهدي حق‌بين در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: «بچه خاني‌آباد» حاصل يك سال تحقيق است و منابع آن خاطرات و مطالب منتشر شده در مجله‌ها‌ و روزنامه‌هاي ورزشي‌اند.

وي ادامه داد: قالب مطالب كتاب داستانك و در برخي موارد نوشته‌هاي مستند و گزارشي است كه تعداد آن‌ها به 80 قطعه مي‌رسد.

حق‌بين ويژگي‌هاي ‌كتاب «بچه خاني‌آباد» را برشمرد و گفت: ارايه تصوير كاملي از زندگي زنده‌ياد تختي در مقدمه كتاب و گاهشماري از احكام قهرماني او و مباحث سياسي زندگي تختي در انتهاي كتاب به عنوان ضميمه، از ويژگي‌هاي اين اثرند.

وي ادامه داد: نكات ديگري درباره موقعيت سياسي و اجتماعي زندگي او، مصاحبه‌اي با زنده‌ياد تختي و مقاله‌اي كه بعد از مرگ او در روزنامه كيهان چاپ شد، به انضمام عكس‌ها و سندهايي از ساواك باعث شده تا در مجموع اين اثر كار جديدي به حساب آيد.

حق‌بين افزود: زنده‌ياد تختي ورزشكاري بود كه به روحانيت ارادت داشت و در كتاب «بچه خاني‌آباد» بيشتر به نقش اجتماعي تختي پرداخته‌ام. مطالب ارايه شده چند وجهي بودن شخصيت تختي را به مخاطب نشان مي‌دهند.

وي درباره نام اثر خود گفت: «بچه خاني آباد» برگرفته از مصاحبه با تختي است كه گفته بود افتخارم اين است كه بچه خاني آبادم.

حق‌بين يادآور شد: نگارش كتاب يك سال پيش به پايان رسيد. اين اثر به زودي از سوي انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها