سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
«گلبانگ آشنايي» رونمايي شد

«گلبانگ آشنايي»، كتاب مجموعه مقالات هفتمين مجمع بين‌المللي استادان زبان و ادب فارسي، صبح امروز در مراسم افتتاحيه نخستين همايش بين‌المللي گسترش زبان و ادبيات فارسي، رونمايي شد. اين كتاب به كوشش عباسعلي وفايي،‌ گردآوري شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين كتاب بيش از 70 مقاله از استادان زبان و ادب فارسي ايران و ساير كشورهاي جهان به چاپ رسيده اند. 

وفايي در حاشيه نخستين همايش بين‌المللي گسترش زبان و ادبيات فارسي، اين همايش را، همايشي كاملا علمي و متفاوت با مجمع بين‌المللي استادان زبان و ادبيات فارسي برشمرد و از برگزاري آن و حضور استادان داخلي و خارجي ابراز رضايت كرد. 

به گفته وي، نخستين همايش گسترش زبان و ادبيات فارسي، از علمي‌ترين همايش‌هايي است كه تا به حال در حيطه چالش‌هاي پيش‌روي زبان فارسي برگزار شده و براي نخستين بار همه وجوه آموزش زبان فارسي در داخل ايران و خارج از مرزهاي كشورمان در این همایش بررسي مي‌شوند. 

اين استاد دانشگاه در ادامه از انتشار كتاب مجموعه مقالات اين همايش نيز از سوي انتشارات شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي خبر داد.

همايش دو روزه «نخستين همايش استادان زبان و ادبيات فارسي» (چشم‌انداز، راهكارها و موانع) تا فردا بعدازظهر (چهارشنبه ‌28 دي) ادامه خواهد داشت.

اختتاميه اين همايش،‌ فردا،‌ ساعت 16، در دانشکده زبان و ادبيات فارسي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط