سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
نخستین همایش گسترش زبان و ادبیات فارسی افتتاح شد

عباسعلی وفایی، دبیر نخستین همایش گسترش زبان و ادبیات فارسی در مراسم افتتاحیه این همایش سخنان خود را با یادی از شهدای علمی آغاز و بر ضرورت گسترش زبان و ادبیات فارسی در سال‌های اخیر تاکید کرد و گفت: در صورت کاهش قلمرو زبان و ادب فارسی، این امر به نيازهاي نسل امروز پاسخ نخواهد داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین همایش بین‌المللی گسترش زبان و ادبیات فارسی(چشم‌انداز، راهکارها و موانع) صبح امروز (27 دی) از ساعت 9 در تالار شهید عضدی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه‌طباطبایی با حضور جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی و مسوولان آغاز به‌کار کرد.

این همایش با تلاوتی آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و اسماعیل آذر اجرای مراسم افتتاحیه را برعهده داشت.

در ابتدای مراسم عباسعلی وفایی، دبیر این همایش اهداف و انگیزه‌های برپایی چنین همایشی را برشمرد و گفت: اگر تمامی شاهکارهای ادبی دنیا احصاء شوند، سهم ایران در میان همه آثار مهم ادبی جهان بیشتر است.

دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش سید صدرالدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، محمدباقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بین‌المللی و مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل بودند. 

در بخش پایانی مراسم افتتاحیه اين همايش کتاب «گلبانگ آشنایی» (مجموعه مقالات هفتمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی) رونمایی شد.

گزارش تکمیلی این مراسم متعاقبا در «ایبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط