یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
«ما ايستاده‌ايم» تجديدچاپ مي‌شود

مجموعه شعر دفاع‌مقدس زنده‌ياد غلامرضا رحمدل با عنوان «ما ايستاده‌ايم» به زودي توسط انتشارات حرف نو و با حمايت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان گيلان به چاپ دوم خواهد رسيد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) بيش از 70 قطعه اشعار سروده شده توسط دكتر رحمدل در طول دفاع‌مقدس با محوريت ايثار، جهاد و شهادت در كتاب «ما ايستاده‌ايم» جا گرفته است.

اين شاعر انقلاب و دفاع‌مقدس، تاريخ دقيق خلق هر شعر در مناطق مختلف جنگي را ذكر كرده است.

تلفيق حماسه عاشورا با فضاي دفاع‌مقدس و توصيف آن در قالب شعر از ويژگي‌هاي مجموعه شعر «ما ايستاده‌‌ايم» به شمار مي‌رود.

غلامرضا رحمدل در يكي از اشعار خود در دوران دفاع مقدس اين‌گونه سروده است: «تا دشمن خلق در کمین است / پاینده نبرد متقیّن است / در موسم رزم، چاره خصم / رگبار سلاح آتشین است / ما مرد گلوله و تفنگیم / صدام ! بجنگ تا بجنگیم.»

مجموعه شعر «ما ايستاده‌ايم» در آينده‌اي نزديك‌ توسط انتشارات حرف نو و با حمايت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان گيلان به چاپ دوم خواهد رسيد. 

غلامرضا رحمدل سال 1330 در روستاي شرفشاده لاهيجان متولد شد. مدرك دكتراي ادبيات فارسي را از دانشگاه تربيت مدرس دريافت كرد و به عضويت هیات علمی دانشگاه گیلان درآمد.

او ديپلم افتخار هشت سال دفاع‌مقدس را از معاونت فرهنگي ستاد فرماندهي كل قوا در سال 1368 و جايزه کتاب سال دفاع‌مقدس را در سال 1386 به خاطر مجموعه شعر «گدازه‌هاي چاه و آه» كسب كرد.

دكتر غلامرضا رحمدل 25 فروردين سال 1388 درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط