دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
«شيري در قفس 902»  به كتابفروشي‌ها ‌آمد

مجموعه اشعار زنده‌ياد احمد زارعي به كوشش محمد حسين جعفريان و محمدكاظم كاظمي گردآوري و در كتابي با عنوان «شيري در قفس 902» از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «شيري در قفس 902» 41 قطعه شعر به همراه 28 عكس از احمد زارعي را دربر دارد.

اين شعرها در قالب‌هاي كلاسيك و چهارپاره و نو سروده شده و علاوه بر ارزش‌هاي ادبي از ارزش تاريخي نيز برخوردارند.

محمدكاظم كاظمي، شاعر در مقدمه مجموعه «شيري در قفس 902» نوشته است: «ويرايشي كه ما در كار داشته‌ايم، فقط در حدّ رسم‌الخط است و مواردي بسيار اندك، نقطه‌گذاري و اعراب‌گذاري. از اين كه بگذريم، كمترين تصرفي در متن روا نداشتيم و حتي سطرهاي سفيد را هم به احترام بيت‌هايي كه قرار بوده است به شعرها افزوده آيد، سفيد گذاشتيم. ترتيب شعرها دقيقاً همان است كه در دفترهاي شاعر آمده بود و نام هر شعر همان است كه در دستنويس آمده است، مگر در مورد شعرهايي كه نام نداشتند و ما نام‌هايي در قلاب بر آن‌ها نهاده‌ايم.»

احمد زارعي، سال 1335 در قائنات متولد شد. وي در دوران قبل از انقلاب فعاليت سياسي ضد رژيم پهلوي داشت و در اين راه توسط ساواك دستگير شد. پس از پيروزي انقلاب و آغاز جنگ تحميلي به مناطق غرب كشور رفت و به مبارزه با ضد انقلاب و ارتش متجاوز صدام پرداخت.

احمد زارعي پس از پايان جنگ به عنوان معاون تبليغات سپاه پاسداران انتخاب شد و سپس معاونت پژوهشي حوزه هنري را برعهده گرفت. وي كه يكي از بنيانگذاران كنگره سراسري شعر دفاع مقدس بود در 19 دي سال 1372 به دليل بيماري سرطان دار فاني را وداع گفت.

كتاب «شيري در قفس 902» در قطع رقعي  و 192 صفحه با شمارگان 2500 نسخه و بهايي 30 هزار ريال از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط