چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
دوفصلنامه ميراث علمي اسلام و ايران اجازه انتشار يافتند

مجوز انتشار دوفصلنامه تخصصي «ميراث علمي اسلام و ايران» كه پيش از اين توسط مركز پژوهشي ميراث مكتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست شده بود، صادر شد. هم‌اكنون دو نشريه «گزارش ميراث» و «آينه ميراث» به عنوان نشريات تخصصي مركز پژوهشي ميراث مكتوب منتشر مي‌شوند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي مرکز پژوهشي ميراث مکتوب، در ايران کمترين نشريات علوم انساني به تاريخ علم تعلق دارد؛ بدين روي مرکز پژوهشي ميراث مکتوب که تاکنون متون متعددي را در موضوعات تاريخ علم منتشر کرده، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست دو فصلنامه در اين زمينه کرد كه مجوز انتشار اين نشريه صادر شده است.

به گفته دكتر اكبر ايراني، مدير مركز پژوهشي ميراث مكتوب، ايران همواره در طول تاريخ مهد تفکر و تمدن بوده است. وقتي اسلام وارد ايران شد، دوران طلايي تمدن اسلامي شکل گرفت و هزاران دانشمند و هزاران کتاب در طول پنج قرن به بشريت تقديم شد. براي ايرانيان اين افتخار بس که بيشترين و بزرگترين آثار و دانشمندان، زاده و رشد يافته خطه گوهرخيز ايران‌اند.

وي گفت: طبعا بر همگان فرض است که اين مفاخر بزرگ را در نشريات تخصصي معرفي و آثارشان را که منشأ اختراعات و اکتشافات بسياري در طول تاريخ بوده، مورد تتبع و پژوهش قرار دهند و تحقيقاتي را که اروپاييان و ديگران در اين باره کرده‌اند بررسي، تحقيق و يا ترجمه و مورد بهره‌برداري قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها