چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
داستان‌های كوتاه پليسی جهان از ايتاليا به ايران رسيدند

دو داستان جنايي كوتاه از نويسندگان ايتاليایی در كتابی به نام «سارتی آنتونيو و مادربزرگ در قايق/ گربه و سيره» با ترجمه هاله ناظمی منتشر شدند. اين كتاب دومين جلد از مجموعه «پرتو» است كه در آن داستان‌های كوتاه پليسی جهان منتشر می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، این كتاب شامل دو داستان پلیسی است كه بازرسانی در آن‌ها به دنبال كشف حقیقت می‌روند. 

لوریا ماكیاولی، نويسنده داستان «سارتی آنتونیو و مادربزرگ در قایق» در سال 1934 به دنیا آمد و یكی داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مطرح آثار جنایی در ایتالیا است. داستان‌های این نویسنده تاكنون به زبان‌های زیادی ترجمه‌ شده است. «سارتی آنتونیو» مطرح‌ترین شخصیت داستانی این نویسنده است و هميشه در كارش سعی می‌كند اخلاق را رعایت كند و این مورد بیش از توانایی‌های حرفه‌اش به چشم می‌آید. در سال 1991 بر اساس برخی از داستان‌های این نویسنده كه «سارتی آنتونیو» در آن‌ها نقش اصلی را دارد، یک مجموعه تلویزیونی ساخته شد.

آندره‌آ كامیلری، نویسنده داستان «گربه و سیره» در سال 1925 به دنیا آمد. او علاوه بر داستان‌های كوتاه، مجموعه شعر هم منتشر كرده است و آثارش جز پرفروش‌ترین كتاب‌های ایتالیا است. او اجتماعی‌نويسی است كه در سبک داستان‌های جنايی می‌نويسد و تا سن 80 سالگی سناريو نويس بود و از اين سن به نوشتن داستان‌های جنايی و پليسی مشغول شد.

در توصیف این كتاب آمده: «مجموعه پرتو» انتخابی است از بهترین داستان‌های كوتاه پلیسی جهان. دو داستان «سارتی آنتونیو و مادربزرگ در قایق» و «گربه و سیره» از دو نویسنده صاحب‌نام ایتالیا، لوریا ماكیاولی و آندره‌آ كامیلری، ‌با ترجمه هاله ناظمی، دومین كتاب از این مجموعه است.

«سارتی آنتونیو و مادربزرگ در قایق/ گربه و سیره» دو داستان كوتاه است كه به قلم ماكیاولی و كامیلری و با ترجمه هاله ناظمی در 76 صفحه و به بهای دوهزار و 100 تومان از سوی انتشارات «كتاب خورشید» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها