چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
اقتصاد به روايت رسانه در «اقتصاد و رسانه»

كتاب «اقتصاد و رسانه» تاليف علي سعيدي به ارتباط ميان اقتصاد و رسانه و بررسي زواياي گوناگون آن مي‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «اقتصاد و رسانه» با بهره‌گيري از 13 منبع فارسي و 67 منبع لاتين، پيوند ميان اقتصاد و رسانه را بررسي مي‌كند و به تشريح ارتباط شاخص‌هاي اقتصادي اين حوزه مي‌پردازد.

اين نوشتار در چهار فصل تاثيرات «متقابل اقتصاد و رسانه»، «اقتصاد رسانه»، «اقتصاد سياسي رسانه» و «رسانه‌ها و اقتصاد در ايران» كاركرد متقابل اقتصاد و رسانه و نظريه‌هاي اقتصادي در صنعت رسانه را مي‌كاود.

نويسنده در بخشي از اين كتاب آورده است:«صنعت تبليغات از يك سو، منحصرا عوارض شبكه‌اي غيرمستقيم را از طرف مخاطبان دريافت مي‌كند. اين، يعني اين‌كه صنعت تبليغات هميشه از بزرگتر بودن شبكه مخاطبان سود مي‌برد. همين تعداد خوانندگان (يا بينندگان يا استفاده كنندگان) افزايش يابد، اثر مثبتي بر طرف تبليغات خواهد گذاشت؛ در نتيجه شبكه آنها را نيز بزرگتر خواهد كرد.»

ناشر اين كتاب در يادداشت خودش، كمبود‌هاي مطالعاتي در حوزه اقتصاد و رسانه در ايران و نياز به پژوهش در اين‌ قلمرو را انگيزه مهم تاليف و انتشار اين كتاب عنوان كرده است.

چاپ نخست «اقتصاد و رسانه» را انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها با شمارگان 1500 نسخه، 166 صفحه و به بهاي 20000 ريال روانه بازار نشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط