شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
فراخوان مقاله فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و موسسات كتابداري

بخش کتابخانه‌های علوم و فناوری فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات كتابداري (ایفلا) برای کنفرانس سال 2012 خود فراخوان مقاله داد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، هفتاد و هشتمین کنگره جهانی کتابداری ایفلا، 11 تا 17 آگوست 2012 (21 تا 27 مرداد 1391) با محور «کتابخانه‌های کنونی؛ الهام بخش، شگفت آور و توانمند» در هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود. 

این نشست بر نقش کتابخانه‌ها و کتابداران در مدیریت اطلاعات در کشورهای مختلف و چالش‌های مرتبط با بنا نهادن و عملکرد واسپارگاه‌های نگهداری داده در سطح ملی و محلی، متمرکز خواهد شد. 

نگهداری، دسترسی و حفاظت داده، جز لاینفک پیشرفت تحقیق در زمینه دانش و فناوری است. اطلاعات بیشتر درباره نقش داده در تحقیق، در وب سایت مرکز مدیریت دیجیتال (DCC) درج شده است. 
برای شرکت در این فراخوان پروپوزال‌ها باید دربرگیرنده یک و یا چند مورد از محورهای موضوعی باشد. 

مسايل کلیدی در مواجهه با ایجاد یک طرح ملی برای نگهداری داده، نقش کتابخانه‌ها در بنا نهادن واسپارگاه‌های نگهداری داده، یک الگوی مالی برای نگهداری و مدیریت داده در کتابخانه یا دانشگاه و آموزش و آماده‌سازی کتابداران برای شرکت در نگهداری داده از جمله محورهاي موضوعي اين فراخوان است.
 
چكيده پروپوزال‌ها (حداکثر 500 کلمه) باید تا 15 ژانویه 2012 (25 دی ماه) در یک یا چند موضوع مذکور تحویل داده شود.

چکیده‌ها باید شامل نام ارايه دهنده، سمت، موسسه و نشاني ایمیل وی باشد و به نشاني الكترونيكي dereddy@tamu.edu ارسال شوند.

تمام هزینه‌ها شامل ثبت‌نام در کنفرانس، مسافرت، اسکان و غیره به عهده شرکت‌کنندگان است. گزارش پذیرش چکیده‌ها تا پایان 15 فوریه 2012 (26 بهمن‌ماه) اعلام خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها