دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
شب شعر عاشورایی در ششمین نمایشگاه کتاب خوزستان

مراسم شب شعر عاشورایی با حضور تعدادی از شاعران اهواز و شهرستان ‌های استان و بهروز یاسمی، شاعر، شب گذشته در حاشیه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خوزستان برگزار شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم که مصادف با درگذشت شاعر فقید این استان، عبدالرضا قناد دزفولی برگزار شد، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پس از ذکر فاتحه و طلب آمرزش برای این شاعر فقید گفت: از دست دادن شاعران گران‌قدری نظیر قیصر امین پور و عبدالرضا قناد دزفولی در عرصه هنر استان به ویژه شعر، مصیبت فراموش ناشدنی است.

سپهر با بيان اين قیصر امین پور از مفاخر پس از انقلاب به شمار می‌آید افزود:قرائت و جسارت شعرخوانی مرحوم قناد دزفولی کم‌نظیر و مثال زدنی است.

وی در ادامه سخنان خود خوزستان را در عرصه شعر مذهبی اهل بیت در جایگاه ویژه‌ای از میان سایر استان‌های دیگر دانست و گفت: خوزستان سهم قابل توجهی را در زمینه شعر از آن خود کرده است.

دبیر ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان با بیان این‌که خوزستان در ادبیات محلی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد ادامه داد: تعداد زیادی از جمعیت عرب استان شاعر هستند و سال به سال در کنگره‌های عربی که برگزار می‌شود شاهد حضور شاعران جدیدی در این عرصه هستیم. همچنین در جشنواره «هم‌درنگ» و «گپ دل» شاهد حضور شعرای لر زبان خوبی هستیم.

در ادامه مراسم شاعرانی چون قاسم آهنین جان، عیسی سجادی، قاسم یوسفی، اصغر رضایی به خواندن اشعار خود پرداختند.

همچنین در ادامه برنامه بهروز یاسمی شاعر کشوری و میهمان ویژه برنامه پس از خواندن سه غزل از سروده‌های خود، گفت: به جرات می‌توان گفت در هیچ جای کشور به اندازه استان خوزستان در بین شاعران گذشته و جدید، کلاسیک و نو و در واقع کلیه قالب‌های شعری، هم‌دلی و هم‌صدایی وجود ندارد و برای تقویت و حفظ این ارزش، هنرمندان نیاز به یک متولی ویژه دارند.

وی با بیان این‌که اهالی فرهنگ و هنر دارای عزت نفس بالایی در عرصه هنر و زندگی خود هستند افزود: متولیان فرهنگی باید بیش از گذشته متوجه قشر فرهنگ و هنر باشند چراکه آن‌ها به حمایت مسوولان در جهت رسیدن به رشد و شکوفایی نیازمندند.

این شاعر در پایان سخنان خود با تاکید بر این‌که شعر پایه اصلی ادبیات است، گفت: مسوولان استانی بايد به شاعران استان خود توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

این مراسم با خوانش اشعار توسط شاعران شهرستان‌های آبادان، امیدیه و گتوند به پایان رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها