دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
برپايي نشست پاييزي «ريحانه» با كتاب

دومين طرح «ریحانه» ویژه دختران با معرفي كتاب و ارايه بسته فرهنگي ويژه در دارالقرآن فرهنگسراي خاتم تهران برگزار مي‌شود.-

نيره سوراني، مدير دارالقرآن شهيد مختار سليماني، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، هدف از برگزاری دومين طرح «ریحانه» در فصل پاییز را ارتقاي سطح آگاهی، بهبود روش زندگی و افزایش نشاط و شادابی عنوان كرد و افزود: اين طرح به تشريح گروهي از آسيب‌هاي اجتماعي مي‌پردازد كه مي‌توانند براي دختران منطقه 18 شهرداري تهران كه بافتي سنتي دارد، تهديد‌آميز باشند.

وي درباره سابقه برگزاري اين طرح گفت: اين طرح در اواخر تابستان سال جاري نيز با همين هدف و به صورت برگزاري اردو‌هاي ويژه دختران برگزار شد و با نظرسنجي‌هايي كه درباره موفقيت اين طرح انجام داديم، به مشكلات خانواده‌ها در تعامل با دخترانشان پي‌برديم و تصميم گرفتيم طرح «ريحانه 2» را متفاوت با طرح «ريحانه 1» برگزار كنيم.

سوراني درباره ويژگي‌هاي طرح ريحانه در فصل پاييز گفت: اين طرح با معرفي كتاب و برپايي كلاس هم‌زمان براي دختران و مادران در دارالقرآن شهيد مختاري برپا مي‌شود.

وي نشست صميمانه كارشناسان و دختران و مادران و برگزاري جلسه پرسش و پاسخ در پايان هر جلسه را از ويژگي هاي مهم اين نشست‌ها عنوان كرد.

سوراني تعاملات والدین و دختران، ازدواج و ارتباط با جنس مخالف و مهارت‌های اجتماعی، سرخوردگی‌های دختران در زمینه‌های گوناگون و بیان راهکارها و ملاک‌های مناسب به آن‌ها را از مباحثي دانست كه توسط استادان دانشگاه و مشاوران خانواده در اين جلسات به آن‌ها پرداخته مي‌شود.

وي از ارايه نرم‌افزار ويژه مباحث مطرح شده به نام«حرف ربط» به حاضران اين جلسه خبر داد و گفت: ارايه اين نرم‌افزار در انتهای هر نشست که در 22 و 28 آذر ساعت 30/9 برگزار شود، مي‌تواند بهانه‌ای براي گشودن راه ارتباطی بین فرهنگسرا و دختران و مادران شرکت کننده براي حضور در برنامه‌های آتی و طرح پرسش‌هايشان با كارشناسان فرهنگسرا باشد.

مدير دارالقرآن شهيد مختار سليماني از علاقه‌مندان دعوت كرد كه براي شركت در اين طرح به نشاني اين دارالقرآن در يافت‌آباد، ميدان جانبازان مراجعه كنند يا براي اطلاع بيشتر با شماره‌ تلفن 66485040 تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط