سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
«منشور پاكي و خدمتگزاري» به بازار كتاب مي‌آيد

«منشور پاكي و خدمتگزاري» مجموعه‌اي كامل از سخنراني‌هاي حجت‌الاسلام سيدعلي‌اكبر ابوترابي در طول 10 سال اسارت در اردوگاه‌ها و زندان‌هاي ارتش متجاوز صدام است كه به كوشش عبدالمجيد رحمانيان گردآوري شده و از سوي نشر پيام آزادگان منتشر خواهد شد.-

فريبرز خوب‌نژاد، معاون اجرايي و برنامه‌ريزي نشر پيام آزادگان با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: «منشور پاكي و خدمتگزاري» به عنوان يكي از اسناد دوران دفاع‌مقدس در قالب 1000 صفحه منتشر مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه پيش از اين كتاب‌هاي ديگري با همين عنوان و «تربت كربلا» و با موضوع سخنراني‌هاي مرحوم ابوترابي از سوي انتشارات اميد آزادگان و دفتر ادبيات و هنر مقاومت منتشر شده، افزود: اثر جديد، نسخه كامل‌تري از سخنراني‌ها را در بردارد كه برخي از آن‌ها پيش از اين چاپ نشده و در برخي موارد سخنراني‌هاي قبلي را كه در اين 2 اثر چاپ شده‌اند تكميل مي‌كند. 

خوب‌نژاد گفت: حجت‌الاسلام سيدعلي‌اكبر ابوترابي رهبري فكري و معنوي اسيران ايراني را بر عهده داشت. او در مناسبت‌ها يا كلاس‌هاي درس در اردوگاه‌ها سخنراني مي‌كرد. بخشي از اين سخنراني‌ها توسط اسيران بر روي كاغذ‌هاي سيگار نوشته و با ترفند‌هاي مختلف به ديگر اردوگاه‌ها فرستاده مي‌شد.

وي ادامه داد: تاريخ سخنراني‌ها به سال‌هاي 1360 تا 1369 و در ارودگاه‌هاي موصل 1، 2، 3، 4 و اردوگاه‌هاي تكريت 5 و 17 بازمي‌گردد كه مرحوم ابوترابي در تمام آن‌ها اسرا را به پاكي و خدمت به بندگان خداوند توصيه مي‌كند. تلاش كرده‌ايم به متن سخنراني‌ها وفادار بمانيم و چون متن سخنراني‌ها شفاف و روانند، براي امانتداري، ويراستاري خاصي را در متن به كار نبرده‌ايم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها