شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
صيانت از مرزهاي اعتقادي  با حضور گسترده ناشران امكان‌پذير است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز (شنبه 21 آبان) در آيين گشايش دومين اجلاس بين‌المللي ناشران جهان اسلام با اشاره به تاثير استمرار برگزاري اين اجلاس گفت: با حضور گسترده و پررنگ ناشران در اين اجلاس مي‌توانيم از باورهاي ديني و مرزهاي اعتقادي دين اسلام صيانت كنيم.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، سيد محمد حسيني در اين مراسم كه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، گفت: اگر چه اين اجلاس اكنون در آغاز راه است اما اميدواريم سرمنشاء اثرات بسيار در جهان اسلام و سراسر جهان باشد.

وي ادامه داد: كشور جمهوري اسلامي ايران در 33 سال اخير افتخار دارد، پرچم اسلام را به رهبري امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري برافراشته نگه‌دارد و از ارزش‌هاي متعالي اسلام صيانت كند.

حسيني با بيان اين‌كه ايران اسلامي با سربلندي و عزت در اين مسير گام برمي‌دارد، اظهار كرد: ايران علي‌رغم همه تهديدها و تحريم‌ها از اصول و اعتقادات خود عدول نكرده است و همواره از وحدت مسلمانان سراسر جهان با برپايي مجمع‌ها و نشست‌هاي مختلف سخن گفته است.

وي تصريح كرد: اين كارها صرفا يك حركت سياسي نبوده، بلكه به عنوان يك اقدام ضروري و واجب و يك الزام الهي به آن عمل شده است.

حسيني‌ با بيان اين‌كه در دوران كنوني جنگ سرد به پايان رسيده است و ابرقدرتي وجود ندارد، يادآور شد: مهمترين چالش جهان اسلام در دوره كنوني، بحث اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي برخي از كشورهاي جهان است كه به عنوان يك مساله جدي بيان شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به نيابت از دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهوري در اين اجلاس سخنراني مي‌كرد با اشاره به برخي از اهداف و برنامه‌هاي دشمنان اسلام، گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهاي متنوع، محصولات فرهنگي، فيلم‌ و سريال و انواع شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني از فرهنگ خشونت و بي‌منطقي به عنوان رفتارهاي مسلمانان نام مي‌برند.

وي يادآور شد: دشمنان تلاش مي‌كنند چهره نادرستي از اسلام و مسلمانان به مردم جهان نشان دهند و نظام جمهوري اسلامي ايران را يك نظام ناكارآمد معرفي كنند، اما در اين ميان دستاوردهاي ايران در همه حوزه‌ها بر تمام اين تلاش‌ها خط بطلان مي‌كشد.

حسيني با بيان اين كه بايد در حوزه نشر هماهنگي و همدلي در ميان دست‌‌اندركاران به وجود آيد، گفت: پيش از اين در حوزه‌هاي مختلفي مانند اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي كشورهاي مسلمان يا اتحاديه مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كشورهاي مسلمان اقدامات خوب و مناسبي انجام شده است و شكل‌گيري اتحاديه ناشران مسلمان جهان نيز گام ديگري در اين حوزه به شمار مي‌آيد.

وي فعاليت ناشران مسلمان با عنوان اتحاديه را يك ضرورت دانست و افزود:‌ فعاليت و همكاري ناشران مسلمان مي‌تواند خلاءهاي موجود در بين كشورهاي اسلامي را برطرف كند، همچنين در شكل‌دهي به تحول بيداري اسلامي نيز نقش به‌سزايي داشته باشد.

به گفته حسيني، بسياري از كشورهاي تاثيرپذيرفته از بهار عرب، يافته نيازمند استفاده از تفكر و انديشه اسلامي هستند تا غربي‌ها نتوانند انقلاب و فعاليت سياسي آنها را مصادره كنند.

وي تصريح كرد: تعاملات و همكاري‌هاي ناشران جهان اسلام نبايد فقط به روزهاي برگزاري اجلاس اختصاص داشته باشد بلكه در طول سال نيز بايد از نقطه نظرات و پيشنهادهاي انديشمندان و فعالان حوزه نشر بهره‌مند شد.

دومین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام عصر فردا (یکشنبه 22 آبان) با قرائت بیانیه پایانی به اتمام مي‌رسد. در این اجلاس علاوه بر ناشران برگزیده خارجی، ناشران مسلمان بیش از 40 کشور دنیا نیز حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها