شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
دومین اجلاس ناشران جهان اسلام فعالیت خود را آغاز کرد

دومین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام صبح امروز(21 آبان) با حضور سيد محمدحسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما آغاز شد. در این اجلاس علاوه بر ناشران برگزیده خارجی، ناشران مسلمان بیش از 40 کشور دنیا نیز حضور خواهند داشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هم‌اكنون مراسم گشايش اين اجلاس با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درحال برگزاري است و قرار است در این مراسم از ناشران خارجی عضو دبیرخانه دايمی اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام تقدیر شود و با برگزاری مجمع عمومی مؤسس اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، تشکیل این اتحادیه به تصویب برسد.

در عصر روز نخست برگزاری اجلاس، پنج نشست تخصصی با موضوعات نشر قرآن و معارف قرآنی، حقوق مؤلفان، مترجمان و ناشران (کپی‌ رایت)، سیستم توزیع و اقتصاد نشر و نیازسنجی فکری، فرهنگی و حرفه‌ای در حوزه نشر جهان برگزار مي‌شود.

نشست‌های تخصصی تا ساعت 17 به‌طول مي‌انجامد. پس از آن کمیته بررسی و تصویب اساسنامه اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، تشکیل جلسه مي‌دهد و اساسنامه این اتحادیه که پیش‌نویس آن از قبل تهیه شده و به رؤیت ناشران شرکت‌کننده رسیده است، به تصویب خواهد رسید. 

دومین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام عصر فردا(یکشنبه 22 آبان) با قرائت بیانیه پایانی به اتمام مي‌رسد.

اخبار تكميلي اين اجلاس متعاقباً توسط ايبنا منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط