شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳

«اومبرتو اکو» نویسنده پرفروش و سرشناس ایتالیایی در سومین روز نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور یافت. او که نویسنده ای با اطلاعاتی همانند یک دایره المعارف است، در سخنانش زیرکی را پیش پا افتاده و مبتذل دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «اکو» با اشاره به این که شیفته دروغ و حماقت است اظهار کرد :«دروغ چیز عمیقا قابل قبول و قابل تحمل تری است.حیوانات؛ به عنوان مثال آفتاب پرست، می توانند از روی غریزه خود را تغییر دهند و مخفی کنند. تنها انسان ها هستند که می توانند از روی آگاهی اشتباه کنند و فریب بدهند. این چیزی است که مرا شیفته می کند. همینطور حماقت. اما زیرکی مبتذل است.» 

«اکو» افزود : رمان تازه من که «گورستان پراگ» نام دارد نیز در مورد جعل کردن ها و توطئه چینی هاست. این کتاب همچنین بر مبنای اسناد تاریخی و اختصاصی است. به استثنای شخصیت اصلی همه افراد و همه گفته های آن ها واقعی است. تنها بخش جعلی این داستان همان قهرمان داستان یعنی همان جاعل حرفه ای است. این نویسنده برجسته استدلال کرد : دستکاری ها و تحریف ها توانسته اند داستان را حقیقتا تحت تاثیر قرار دهد. 

اُمبرتو اکو متولد ۵ ژانویه ۱۹۳۲ در «آلساندریا ، پیمونت» فیلسوف، انسان شناس ،متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی است. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه‌های تورینو، در میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرده‌است. اومبرتو اکو که بیشتر به عنوان رمان‌نویس معروف است، در وهله اول یک نشانه‌شناس و فلسفه‌دان است. اکو یکی ازمهمترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر است و از جمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه شناسان ساختارگرا است. او در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است.اکو هم‌اکنون رییس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا است. او همچنین متن‌های آکادمیک فراوانی در زمینه فلسفه، نشانه شناسی و نقد ادبی و کتاب‌هایی برای کودکان نوشته‌است.او که تا کنون 33 دکترای افتخاری را دریافت کرده در عرصه نویسندگی بیش از همه با رمان «نام گل سرخ» به شهرت رسید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها