چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
«واژه‌نامه برنامه‌سازي راديو» به چاپ رسيد

كتاب «واژه‌نامه برنامه‌سازي راديو» گردآوري و تدوين احمد ميرزايي روانه كتابفروشي‌ها شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ميرزايي درباره اين كتاب توضيح داد: این مجموعه در راستای تدوین نرخ‌نامه برنامه‌های رادیویی و به ‌منظور دست‌یابی، ارايه تعاریف مشترک و تعارض‌زدایی از تعاریف موجود در فرایند برنامه‌سازی رادیو‌ تدوين شده است.

وي ادامه داد: ایجاد فهم مشترک و ارتقای سطح آگاهی برنامه‌سازان‌ و همچنين تجمیع اصطلاحات پراکنده در منابع مختلف به ‌منظور جلوگیری از تلاش‌های چند‌باره برای یافتن تعاریف واژه‌ها از منابع متعدد و سازماندهی موثرتر معیارهای برنامه‌سازی از ديگر اهداف گردآوري اين كتاب است.

ميرزايي با بيان اينكه واژه‌نامه‌ با نظمی الفبایی از تعاریف موجود در برنامه‌سازی رادیویی‌ شكل گرفته، اظهار كرد: تدوین فرهنگ تخصصی جامع در هر حوزه باعث ایجاد فهم مشترک و درنهایت بهینه‌سازی و اثر بخشی بیشتر فعالیت آن حوزه خواهد شد. 

وي گفت: برنامه‌سازی در رادیو با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت‌ها‌، اصطلاحات کاربردی فراوانی دارد که برخی از واژه‌ها و اصطلاحات در یک مقطع زمانی و طي مصاحبه با متخصصان، كارشناسان و پيشكسوتان راديو جمع‌آوری شده‌ است. 

ميرزايي توضيح داد: اصطلاحات و واژه‌های کاربردی دیگری نیز وجود دارند که با وجود کثرت کاربرد در جایی ثبت نشده‌اند و فقط تعریفی در ذهن کارشناسان‌اند‌. 

كتاب «واژه‌نامه برنامه‌سازي راديو» گردآوري و تدوين احمد ميرزايي در شمارگان 2000 نسخه و با قيمت 2500 تومان از سوي دفتر پژوهش‌هاي راديو به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها