چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
اسكندرنامه «نظامي» نمايشنامه شد

ابوالقاسم غلام‌حيدر، نويسنده و كارگردان تئاتر، از چاپ و انتشار دو نمايشنامه «گاهي كنيزان» و «شب و ياس يأس» خبر داد. نمايشنامه «گاهي كنيزان» برداشتي آزاد از اسكندرنامه «نظامي گنجوي» است.-

غلام‌حيدر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: نمايشنامه «گاهي كنيزان» برداشتي آزاد از اسكندرنامه «نظامي گنجوي» است. در اين اثر شخصيت جديدي از اسكندر معرفي مي‌شود.

وي افزود: به دليل نگاه نو به شخصيت اسكندر، این شخصیت در نمایشنامه «گاهی کنیزان» به دیگر شخصیت‌های تاریخی قابل تعمیم است. «گاهي كنيزان» توسط چند كارگردان در جشنواره‌هاي استاني به روي صحنه رفته است.

غلام‌حيدر افزود: نمايشنامه «شب و ياس يأس» داستان زندگي زن شهيدي است كه همسر او مامور اطلاعات عمليات بوده و شهيد شده؛ اين زن در تنهايي خود با طرح خيالي از شكل همسرش زندگي مي‌كند.

وي بيان کرد: اين نمايشنامه با كارگرداني‌هاي مختلف اجراهاي متعددی در استان‌هاي مختلف و شهرهایی چون شوشتر، اهواز، جهرم و شيراز داشته است. متن اثر نیز در جشنواره استاني خوزستان و جشنواره دفاع مقدس جايزه گرفته است.

به گفته غلام‌حيدر،‌ دو نمايشنامه «گاهي كنيزان» و «شب و ياس يأس» در قالب دو كتاب مجزا از سوي انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها